Cięzarówki Cięzarówki
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona główna
  • Aktualności
    • Wszystko
    • Akcesoria
    • Autobusy
    • Bezpieczeństwo
    • Ciekawostki
    • Drogi
    • Eksploatacja
    • Finanse
    • Kadry
    • Karty paliwowe
    • Moja ciężarówka
    • Naczepy
    • Oleje i paliwa
    • Opony
    • Prawo
    • Rynek
    • Wydarzenia
    • Na Osi: Master Truck nagrodzony
      Na Osi: Master Truck nagrodzony
      Kwiecień 20, 2018 0
      298
    • IDS: Karty paliwowe dla ciężarówek są w 100% bezpieczne
      IDS: Karty paliwowe dla ciężarówek są w 100% bezpieczne
      Kwiecień 20, 2018 0
      94
    • Kärcher: strzał w dziesiątkę, czyli pistolety ciśnieniowe
      Kärcher: strzał w dziesiątkę, czyli pistolety ciśnieniowe
      Kwiecień 20, 2018 0
      99
    • OCRK: Czy polskich kierowców nadal obowiązuje MiLoG?
      OCRK: Czy polskich kierowców nadal obowiązuje MiLoG?
      Kwiecień 20, 2018 0
      3681
  • Artykuły
    • Wszystko
    • Autobusy
    • Galeria
    • Jazda próbna
    • Naczepy
    • Prezentacje
    • Rynek
    • Technika
    • Chłód pod kontrolą
      Chłód pod kontrolą
      Kwiecień 16, 2018 0
      1045
    • Iveco: Najczęściej kupujemy Iveco
      Iveco: Najczęściej kupujemy Iveco
      Kwiecień 13, 2018 0
      169
    • Strażackie zakupy A.D. 2017
      Strażackie zakupy A.D. 2017
      Kwiecień 12, 2018 0
      307
    • Mercedes-Benz: Mocarz z turbosprzęgłem
      Mercedes-Benz: Mocarz z turbosprzęgłem
      Kwiecień 12, 2018 0
      1736
  • Prawo
  • Prenumerata
  • Redakcja
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj

    Goodyear: nowe opony dla lekkich pojazdów ciężarowych – na każde warunki i z każdym rodzajem napędu

    Kwiecień 16, 2018

    Goodyear wprowadza nowe opony KMAX S i KMAX D na obręcze 17.5” i 19.5”, dostępne w wersji na osie prowadzące i napędowe. Amerykański koncern chce w ten sposób zaspokoić popyt na trwałe, wszechstronne ogumienie, które uzyskuje dobre osiągi w każdych warunkach pogodowych, oferując przy tym niski koszt na kilometr. To dwadzieścia nowych opon na osie prowadzącą i napędową.

    Goodyear KMAX S na osie kierowane.

    Goodyear KMAX S na osie kierowane.

    Te opony zostały przygotowane z myślą o nowych rodzajach napędu, takich jak hybrydowy i elektryczny, a także dla konwencjonalnych pojazdów z silnikiem Diesla. Szczególnym celem inżynierów rozwijających nowe produkty było uzyskanie długich przebiegów, przy jednoczesnym zachowaniu dobrej trakcji, precyzji kierowania i wysokiej trwałości w pojazdach pokonujących duże odległości w transporcie regionalnym i ruchu miejskim.

    Nowe opony KMAX S i KMAX D są dostępne na rynku od kwietnia br. (szczegóły w tabeli poniżej). Zastąpią one modele Goodyear RHS II na oś prowadzącą i RHD II(+) na oś napędową. Konstrukcja nowych produktów opiera się na sprawdzonej technologii KMAX połączonej ze wzmocnioną budową karkasu. W porównaniu z wcześniejszymi produktami, nowe ogumienie wyróżnia się zaletami, które pomagają ograniczać koszty operacyjne. Główne korzyści z ich montażu to: długie przebiegi, sprawność we wszystkich zastosowaniach oraz trwałość w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Obie konstrukcje, tj. na oś kierowaną i napędową spełniają aktualne i znane, przyszłe kryteria opon zimowych. Mniejsze zużycie energii, dzięki zoptymalizowanym oporom toczenia, przekłada się na niższą temperaturę pracę opony i lepszą efektywność paliwową.

    Nowe opony
    rozmiary na obręcz 17.5”
    Rozmiar Wzór LI 1S LI 2D SS1 LI 2S LI 2D SS2 Wprowadzenie
    205/75R17.5 KMAX S 124 122 M       Kwiecień
    215/75R17.5 KMAX S 128 126 M       Kwiecień
    225/75R17.5 KMAX S 129 127 M       Kwiecień
    235/75R17.5 KMAX S 132 130 M       Kwiecień
    245/70R17.5 KMAX S 136 134 M       Maj
    265/70R17.5 KMAX S 139 136 M       Sierpień
    205/75R17.5 KMAX D 124 122 M 126 124 G Kwiecień
    215/75R17.5 KMAX D 126 124 M       Kwiecień
    225/75R17.5 KMAX D 129 127 M       Kwiecień
    235/75R17.5 KMAX D 132 130 M       Kwiecień
    245/70R17.5 KMAX D 136 134 M       Maj
    265/70R17.5 KMAX D 139 136 M       Sierpień

    – Nowe modele rozszerzają odnoszącą sukcesy linię opon KMAX przeznaczonych dla długich przebiegów, zaspokajając potrzeby operatorów lekkich pojazdów ciężarowych z obręczami o średnicy 17.5” i 19.5”. To bardzo trwałe i wszechstronne ogumienie, które idealnie sprawdza się w każdych warunkach pogodowych i pojazdach. Przy ich projektowaniu uwzględniono również rozwój nowych technologii i pojazdów, które coraz częściej mają napęd hybrydowy lub elektryczny – powiedział Benjamin Willot, dyrektor marketingu Goodyeara ds. opon użytkowych w Europie. – Opony KMAX są przeznaczone przede wszystkim dla operatorów zajmujących się dystrybucją, dla których najważniejszym kryterium ekonomicznym są długie przebiegi. W połączeniu z szerokim zakresem usług wspierających flotę i rozwiązań oferowanych przez Goodyear, produkty te dają pewność i umożliwiają rentowną działalność.

    Rozmiary na obręcz 19.5”
    Rozmiar Wzór LI 1S LI 2D SS1 LI 2S LI 2D SS2 Wprowadzenie
    245/70R19.5 KMAX S 136 134 M       Lipiec
    265/70R19.5 KMAX S 140 138 M       Sierpień
    285/70R19.5 KMAX S 146 144 L 144 142 M Maj
    305/70R19.5 KMAX S 148 145 M       Styczeń 2019
    245/70R19.5 KMAX D 136 134 M       Lipiec
    265/70R19.5 KMAX D 140 138 M       Sierpień
    285/70R19.5 KMAX D 146 144 L 144 142 M Maj
    305/70R19.5 KMAX D 148 145 M       Styczeń 2019

    KMAX S

    Opony KMAX S na oś prowadzącą wyróżniają się solidną konstrukcją o czterech żebrach w rozmiarach 245/70R17.5 i 265/70R17.5 oraz pięciu żebrach w pozostałych wersjach. Zapewniają precyzyjne prowadzenie dzięki wysokiemu wskaźnikowi netto/brutto i elementom usztywniającym, umieszczonym między żebrami. Wielokierunkowe rowki o zębatym kształcie zwiększają trwałość opony, a agresywny profil bieżnika – niezależnie od jego wysokości – umożliwia równomierne zużycie w każdych warunkach eksploatacyjnych. Opona zachowuje dobre właściwości hamowania na wszystkich etapach zużycia.

    KMAX D

    Goodyear KMAX D na osie napędowe.

    Goodyear KMAX D na osie napędowe.

    Przyczepność opon napędowych KMAX D poprawia kierunkowy wzór bieżnika, ze zoptymalizowanym niskim kątem nachylenia w kształcie litery V. Otwarte rowki i blaszki pomagają utrzymać trakcję na wszystkich nawierzchniach, natomiast łączniki w części barkowej wzmacniają żebra, zapewniając wytrzymałość na rozrywanie przy oddziaływaniu wysokiego momentu obrotowego. Progresywne wypukłości w linii środkowej optymalizują sztywność i poprawiają trakcję pod koniec okresu eksploatacji opony. Agresywny wzór bieżnika utrzymuje się przez cały czas, zapewniając długie przebiegi, stabilne prowadzenie i dobrą trakcję.

    Odporne na ścieranie

    Zarówno KMAX S, jak i KMAX D zawierają wysokiej jakości mieszankę bieżnika odporną na ścieranie, która wydłuża żywotność opony, zapobiega przegrzewaniu i optymalizuje opory toczenia. Wzmocniona konstrukcja opasania jest też odporna na uderzenia, zapewniając jednocześnie komfort i trwałość. Mocna stopka radzi sobie z różnymi obciążeniami, zapewniając przy tym trwałość i poczucie pewności. Wszystkie rozmiary linii KMAX S i KMAX D spełniają wymagania stawiane oponom zimowym, co potwierdzają symbole trzech szczytów górskich i płatka śniegu na ścianie bocznej opony.

    (s)
    Fot. Goodyear
    tabele Goodyear

     

    Tagi : Goodyear, opony ciężarowe
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Powiązane posty

    • Na Osi: Master Truck nagrodzony

      Na Osi: Master Truck nagrodzony

      IDS: Karty paliwowe dla ciężarówek

      IDS: Karty paliwowe dla ciężarówek są w 100% bezpieczne

      Kärcher: strzał w dziesiątkę, czyli

      Kärcher: strzał w dziesiątkę, czyli pistolety ciśnieniowe

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Nowe wydanie

    Ciężarówki – kwiecień 2018

    Udostępnij

    Na skróty

    Redakcja
    Prenumerata
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Ciężarówki

    E-wydanie

    Ciężarówki – kwiecień 2018

    KURSY WALUT

    USD/PLN
    3,3862
    EUR/PLN
    4,1769
    CHF/PLN
    3,5214
    GPB/PLN
    4,8372
    NOK/PLN
    0,4367

    CENY PALIWA

    Pb98
    4.99
    Pb95
    4.71
    ON
    4.61
    LPG
    2.04
    CNG
    3.51
    © 2018 copyright APRA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda