/*

Arconic: Za podwójną gardą


Spółka Arconic wprowadziła niedawno do swojej oferty kolejną nowość – kutą, aluminiową felgę do zastosowania w pojazdach ciężarowych w połączonym wykończeniu powierzchni Dura-Bright/Dura-Flange. Wzbogaci ona asortyment znanych z wysokiej wytrzymałości i lekkości felg marki Alcoa.

Dura-Bright to nie powłoka felgi, ale jej integralna część. Regularne mycie zwykłymi środkami do samochodów ciężarowych czy samą wodą z mydłem pozwala utrzymać połysk kół nawet po tysiącach przejechanych kilometrów.

Dura-Bright to nie powłoka felgi, ale jej integralna część. Regularne mycie zwykłymi środkami do samochodów ciężarowych czy samą wodą z mydłem pozwala utrzymać połysk kół nawet po tysiącach przejechanych kilometrów.

Nowatorskie połączenie dwóch wariantów wykończenia zapewnia większą odporność kołnierzy nowej felgi na zużycie i dwukrotnie przedłuża jej trwałość eksploatacyjną. Felga nie wymaga również intensywnych zabiegów pielęgnacyjnych. Wyniki testów nowego produktu przeprowadzonych we flotach transportowych wykazały, że kołnierze testowanych felg nie nosiły śladów zużycia nawet po przebiegu 240 tysięcy kilometrów. Dodatkowo nowe felgi zachowują swój wysoki połysk nawet po setkach myć, dzięki czemu obniżają koszty konserwacji pojazdów, a przy tym zapewniają długotrwały, estetyczny wygląd pojazdów we flocie transportowej.

Połysk z zyskiem

Felgi Alcoa w „podwójnym” wykończeniu Dura-Bright/Dura-Flange są idealnym rozwiązaniem dla pojazdów firm zajmujących się zwózką drewna czy dla flot autobusów miejskich, gdzie częste zmiany obciążenia przyczyniają się do zużycia kołnierzy felg. Trwałość nowych obręczy w tym aspekcie będzie przekładać się na jeszcze większe oszczędności związane z brakiem konieczności ich częstego serwisowania. Nowe felgi Alcoa Dura-Bright/Dura-Flange są już dostępne u dystrybutorów produktów Arconic.

Dura-Flange to specjalna obróbka powierzchni, dzięki której na feldze tworzy się warstwa ochronna, zapobiegająca zużyciu kołnierzy.

Dura-Flange to specjalna obróbka powierzchni, dzięki której na feldze tworzy się warstwa ochronna, zapobiegająca zużyciu kołnierzy.

– W nowej feldze połączyliśmy dwa sprawdzone i przetestowane przez użytkowników warianty wykończenia felg Alcoa: Dura-Bright i Dura-Flange. W ten sposób otrzymaliśmy felgę, która nie tylko zachowuje wspaniały połysk, ale również, tak jak wszystkie felgi Alcoa, obniża masę pojazdu, zwiększając jego ładowność, a przy tym obniża zużycie paliwa i wydatki na konserwację. To kolejny sukces Arconic w pomnażaniu zysków naszych klientów – powiedział István Katus, wiceprezes i dyrektor generalny Arconic Wheel Products Europe, Middle-East and Africa.

Kołnierz pod ochroną

Przypomnijmy, że felgi Alcoa wykuwa się z jednego bloku aluminium, dzięki czemu są nawet o 47% lżejsze od stalowych. Zastosowanie technologii kucia, a nie odlewania sprawia, że są też pięciokrotnie wytrzymalsze od kół wykonanych ze stali, zapewniając przy tym większą nośność i obniżenie zużycia paliwa pojazdów.

Arconic Wheel and Transportation Products
Spółka Arconic (notowana na nowojorskiej giełdzie – NYSE: ARNC) tworzy przełomowe produkty dla wielu gałęzi przemysłu. Działając w ścisłej współpracy z klientami, pomaga w rozwiązywaniu wielu złożonych problemów technicznych, które zmieniają oblicze lotnictwa, transportu, przemysłu budowlanego i energetycznego.

Arconic Wheel and Transportation Products dostarcza rozwiązania rynkom transportu komercyjnego. Są wśród nich felgi AlcoaDura-Bright, Dura-Flange, LvL ONE i WorkHorse, które zaspokajają oczekiwania użytkowników z różnych branż. Arconic Wheel and Transportation Products jest częścią segmentu biznesowego Arconic Transportation and Construction Solutions. Znak towarowy „Alcoa” używany przez Arconic Inc. na licencji jest własnością Alcoa USA Corp.

Dura-Bright, pierwszy z zastosowanych w najnowszych felgach standardów wykończenia, nie jest powłoką, lecz specjalną, opatentowaną przez Alcoa, techniką obróbki powierzchniowej aluminium, dzięki której zewnętrzne wykończenie felgi staje się jej integralną częścią. Powierzchnia felgi nie jest podatna na odpryskiwanie, pękanie, łuszczenie, korozję i matowienie, jak zwykłe powłoki. Regularne mycie felg zwykłymi środkami do samochodów ciężarowych czy nawet samą wodą z mydłem pozwala utrzymać połysk kół nawet po setkach takich operacji i tysiącach przejechanych kilometrów, dzięki czemu felgi są tańsze w utrzymaniu.

Drugie rozwiązanie to Dura-Flange. Jest specjalną obróbką powierzchni, dzięki której na feldze tworzy się warstwa ochronna zapobiegająca zużyciu kołnierzy. Felgi Dura-Flange są odpowiednie do pojazdów do transportu ciężkich ładunków podatnych na przemieszczanie się i powodujących ugięcie boków opon i ich ocieranie się o kołnierze felg. Felgi z wykończeniem Dura-Flange są niemal dwukrotnie trwalsze od zwykłych felg aluminiowych używanych w tych samych warunkach.

(rum)
Fot. Arconic

Słowa kluczowe: , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*