/*

DAF Trucks Polska: rośnie popularność marki w mediach społecznościowych


Strategia marketingowa spółki DAF Trucks Polska kładzie duży nacisk na dialog ze społecznością, słuchanie głosu obecnych i potencjalnych klientów, a także aktywizację fanów – miłośników pojazdów ciężarowych. Kierownictwo i pracownicy spółki z satysfakcją odnotowali fakt, że w listopadzie profil marki na Facebooku przekroczył liczbę 20.000 fanów, a konto na Instagramie obserwuje już ponad 1000 osób.

DAF Trucks Polska: rośnie popularność marki w mediach społecznościowych

DAF Trucks Polska jest obecna w mediach społecznościowych od początku 2014 roku, ale to 2017 jest dla marki czasem bardzo efektywnego wykorzystania tego kanału komunikacji. Ma to związek ze strategią komunikacyjną DAF Trucks Polska, której głównym elementami są dialog i budowanie długofalowych relacji – z przedsiębiorcami, kierowcami, ale też fanami wieloosiowej motoryzacji.

– Nawet najlepsze laboratorium czy instytut badawczy nie dadzą nam takiej wiedzy na temat tego, w jaki sposób są użytkowane pojazdy marki DAF, jaką mogą przekazać ci, którzy korzystają z nich na co dzień – kierowcy. Dla nich DAF to narzędzie i miejsce pracy, ale też wypoczynku. Ich refleksje, uwagi i sugestie są więc niezwykle pomocne w naszym dążeniu do realizacji głównego celu – produkowania i dostarczania pojazdów doskonałych. Już sam termin „Pure Excellence” podkreśla kierunek rozwoju DAF Trucks jako producenta i marki. Właśnie dlatego duży nacisk kładziemy na dialog, proaktywność, responsywność i słuchanie społecznościowego głosu kierowców ciężarówek – tłumaczy Zbigniew Kołodziejek, marketing manager firmy DAF Trucks Polska.

DAF Trucks Polska: rośnie popularność marki w mediach społecznościowych

Obecnie działania importera pojazdów DAF w obszarze mediów społecznościowych realizowane są w następujących kanałach: Facebook, Google+, Linkedin, YouTube i Instagram. Każdy z nich jest regularnie obsługiwany z uwzględnieniem specyfiki poszczególnych mediów. Największą społeczność stanowią fani na Facebooku – w listopadzie ich liczba przekroczyła 20.000, co jest bardzo dobrym wynikiem. Od liczby fanów jeszcze ważniejszy dla spółki jest współczynnik zaangażowania, który wynosi prawie 30% (średnia globalna: 6-10%).

Od kwietnia br. marka obecna jest również na Instagramie, gdzie fani pojazdów ciężarowych nie tylko mogą znaleźć zdjęcia holenderskiego producenta, ale również… własne. – Zależało nam na tym, aby pokazać fanom i obserwującym, że nasze kanały społecznościowe tworzymy i prowadzimy dla nich. Dlatego oni także mają wpływ na to, co jest publikowane – zarówno na Facebooku, jak i Instagramie. My także chętnie sięgamy po User Generated Content, bo daje nam to dostęp do unikatowych zdjęć pojazdów marki DAF – nie katalogowych, ale „złapanych” w naturalnym dla nich środowisku, podczas pracy – wyjaśnia Zbigniew Kołodziejek. Profil na Instagramie, choć stosunkowo młody, już zgromadził ponad 1000 fanów – obserwujących i aktywnych. Pod względem zaangażowania instagramowa strona zajmuje 8. miejsce wśród wszystkich polskich profili z kategorii „Samochody i Motoryzacja”.

Przedstawiciele DAF Trucks Polska zapowiadają kontynuowanie tego typu działań w 2018 roku, przy czym w jeszcze większym stopniu swoją aktywność w sieci firma opierać będzie na tzw. marketingu treści (content marketing), czyli pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych treści adresowanych do ściśle sprecyzowanej grupy odbiorców i budowaniu z nimi długotrwałych relacji. Fani marki DAF mogą się spodziewać większej niż dotychczas dawki ciekawych treści wideo.

(C), fot. DAF

 

 

Słowa kluczowe: , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*