/*

Dakar 2018: Dobry początek ciężarówek Renault Trucks


W sobotę w Limie, stolicy Peru, wystartowała jubileuszowa, 40 edycja najsłynniejszego rajdu świata – Dakaru. Jest równocześnie dziesiątymi już zawodami, jakie odbywają się w Ameryce Południowej. W stawce samochodów ciężarowych na drugim etapie znakomicie zaprezentowały się ciężarówki Renault Trucks. 

Ciężarówka z holenderskim kierowcą Martinem van den Brinkiem i technikiem Danielem Kozlovským z Roudnic nad Łabą z Czech wywalczyła na pierwszym etapie drugie miejsce.

Ciężarówka z holenderskim kierowcą Martinem van den Brinkiem i technikiem Danielem Kozlovským z Roudnic nad Łabą z Czech wywalczyła na pierwszym etapie drugie miejsce.

 

Uczestnicy rajdu mają łącznie do pokonania dystans 9000 km i będą podróżować z Peru przez Boliwię do Argentyny. W tegorocznych zmaganiach wystartowały 3 zespoły MKR Technology. – Nie mieliśmy w tym roku okazji świętować początku nowego roku, bo lecieliśmy na rajd Dakar. Na miejscu musieliśmy przejąć cały sprzęt, dużo czasu zajęło ładowanie na prom. Najważniejsze to upewnić się, że wszystko działa jak należy i oczekiwać na rozwój wydarzeń. Wszyscy jesteśmy bardzo podekscytowani – mówi Mario Kress, czołowy projektant pojazdów wyczynowych  i ojciec projektu MKR Adventure. W Peru, gdzie rozpoczął się cały wyścig, oczekiwała ekipa serwisowa MKR Technology w pełnym składzie. Na miejscu zajmie się 3 wyścigowymi autami.

Na K520 z kabiną nad silnikiem z numerem 531 jedzie 31-letni Adrianus Johannes van Kasteren.

Na K520 z kabiną nad silnikiem z numerem 531 jedzie 31-letni Adrianus Johannes van Kasteren.

Holenderski kierowca  Martin van den Brink z doświadczonym, czeskim technikiem Danielem Kozlovským jadą na pokładzie Renault Trucks CBH 385 z numerem 506, pojazdu znanego powszechnie jako Sherpa. Drugą ciężarówką – K520 z kabiną nad silnikiem  z numerem 531 jedzie 31-letni Adrianus Johannes van Kasteren. To jego pierwszy udział w Rajdzie Dakar. Ten pojazd będzie wpierał serwisowo załogę Martina van den Brinka. Oba pojazdy tworzą zespół Mammoet Rallysport team. Trzeci pojazd K520 z numerem 517 to ciężarówka przygotowana przez Mario Kressa dla Gerda Huzinka z zespołu Riwald Dakar. – Moim zadaniem jest być jak najbliżej Martina van den Brinka i wspieranie go w miarę potrzeb. Nie będzie to łatwe, ale zespół zapewnił mnie, że nie spodziewa się, że zakończę występy na początku wyścigu. Zatem jedyna rzecz, którą mam zrobić, to prowadzić spokojnie i cieszyć się jazdą, bo Renault Trucks jest po prostu niesamowite – podkreśla podekscytowany Janus van Kasteren.

K520 z numerem 517 to ciężarówka przygotowana przez Mario Kressa dla Gerda Huzinka z zespołu Riwald Dakar.

K520 z numerem 517 to ciężarówka przygotowana przez Mario Kressa dla Gerda Huzinka z zespołu Riwald Dakar.

Większość trasy rajdu stanowią odcinki specjalne. 7 odcinków w całości prowadzi przez pustynie, a ekipy spędzą 5 dni na wysokości ponad 3000 m. W ciągu dwóch tygodni będą mieli jeden dzień na odpoczynek. Dwutygodniowa podróż rozpoczęła się w sobotę, 6 stycznia, i zakończy  w Cordobie w Argentynie. W Limie, skąd wystartował rajd, uczestnicy od razu pojechali przez pustynię. Pierwszy etap miał 273 km, z czego odcinek specjalny 30 km. – Póki cały sprzęt działa, nastroje mamy świetne i wierzymy, że tak pozostanie przez najbliższe dwa tygodnie – dodaje Mario Kress.

Ciężarówka z holenderskim kierowcą Martinem van den Brinkiem i technikiem Danielem Kozlovským z Roudnic nad Łabą z Czech wywalczyła na pierwszym etapie drugie miejsce. – Po ceremonii otwarcia w Limie mieliśmy dość nudny etap 250 km przed odcinkiem specjalnym. A ten miał tylko 30 km, ale był ciężki. Martin zrobił dobrą robotę i miał świetny start – powiedział Daniel Kozlovský. Te 30 km odcinka specjalnego zespoły jechały po pustyni przez wydmy. Czeski kierowca Aleš Loprais na samochodzie marki Tatra pokonał je najszybciej – w 25 minut. Holendersko-czeska załoga w Renault Trucks Sherpa straciła do niego zaledwie 22 sekundy. Rosjanin Eduard Nikołajew jadący Kamazem zdobył zajął trzecie miejsce.

(s)
Fot. Renault Trucks

 

Słowa kluczowe: , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*