/*

Dakar: KAMAZ-Master – do zwycięstwa na Continentalach


System ContiPressureCheck, kompleksowe rozwiązanie firmy Continental do monitorowania poziomu ciśnienia i temperatury w oponach w czasie rzeczywistym, został zainstalowany w pojeździe ciężarowym lidera będącego na półmetku tegorocznego Dakaru w kategorii ciężarówek – Eduarda Nikołajewa z rosyjskiego zespołu rajdowego KAMAZ-Master.

W rajdach terenowych, takich jak Dakar, ciśnienie w oponach może się wahać od poziomu 1,8 bara na piasku do 6–7 barów na twardym podłożu, na którym rozwijane są duże prędkości. Na zdjęciu Kamaz Nikołajewa na jednym z ostatnich etapów Dakaru.

W rajdach terenowych, takich jak Dakar, ciśnienie w oponach może się wahać od poziomu 1,8 bara na piasku do 6–7 barów na twardym podłożu, na którym rozwijane są duże prędkości. Na zdjęciu Kamaz Nikołajewa na jednym z ostatnich etapów Dakaru.

Montaż systemu ContiPressureCheck w oponach ciężarówek rajdowych rosyjskiego zespołu to już kolejny etap współpracy między Continental a Kamaz-Master. Początkiem kooperacji było wyposażenie pojazdów rajdowych w wytrzymałe opony HCS 14.00 R 20, które pomogły pokonać dwa najtrudniejsze rajdy świata – Rajd Dakar 2017 oraz Africa Eco Race 2017. Opony Continental sprostały wówczas najbardziej ekstremalnym warunkom i przyczyniły się do zwycięstwa zespołu Kamaz-Master. Instalacja systemu ContiPressureCheck w oponach ciężarówek rajdowych pomaga rosyjskiej załodze monitorować na bieżąco najważniejsze parametry opon podczas rajdu.

Tak wygląda instalacja systemu monitorowania ciśnienia w oponach ContiPressureCheck firmy Continental w rajdowyej ciężarówce Kamaza.

Tak wygląda instalacja systemu monitorowania ciśnienia w oponach ContiPressureCheck firmy Continental w rajdowyej ciężarówce Kamaza.

– Rajdy to bardzo trudny i wymagający sport, w którym opony są narażone na bardzo duże obciążenia przy znacznych prędkościach, dlatego każdy kierowca rajdowy powinien kontrolować poziom ciśnienia i temperatury w oponie. Trasa rajdu prowadzi najczęściej przez bezdroża, pola czy lasy, gdzie nawierzchnia jest bardzo nierówna. Oznacza to, że ciśnienie w oponach może się wahać od poziomu 1,8 bara na piasku do 6–7 barów na twardym podłożu, na którym rozwijane są duże prędkości. Wybraliśmy system ContiPressureCheck, ponieważ umożliwia monitorowanie każdej opony osobno, co pozwala kierowcy szybko reagować w przypadku ewentualnej awarii – powiedział Eduard Nikołajew, dwukrotny zwycięzca rajdu Dakar.

Ilya Susłow, specjalista ds ContiPressureCheck firmy Continental, objaśnia załodze teamu działanie systemu.

Ilya Susłow, specjalista ds ContiPressureCheck firmy Continental, objaśnia załodze teamu działanie systemu.

– KAMAZ-master współpracuje z nami już od kilku lat. Zespół testował wcześniej opony Continental, a teraz postanowiliśmy poszerzyć naszą współpracę o montaż systemu ContiPressureCheck w ogumieniu pojazdu rajdowego. System ten dostarczamy wielu firmom transportowym na całym świecie, a teraz dodatkowo mamy okazję przekonać się o jego skuteczności od najwyższej klasy inżynierów i sportowców z jednego z najlepszych na świecie zespołów rajdowych – dodał Ilya Susłow, specjalista ds. rozwiązań cyfrowych w Continental Rosja.

Czujniki ContiPressureCheck można łatwo zamontować w dowolnej bezdętkowej oponie przeznaczonej do samochodów użytkowych i ciężarowych. Każdy czujnik ma własną baterię zapewniającą nieprzerwaną pracę przez sześć lat lub 600.000 km przebiegu.

Czujniki ContiPressureCheck można łatwo zamontować w dowolnej bezdętkowej oponie przeznaczonej do samochodów użytkowych i ciężarowych. Każdy czujnik ma własną baterię zapewniającą nieprzerwaną pracę przez sześć lat lub 600.000 km przebiegu.

Statystyki dotyczące wypadków wykazują, że co piątą awarię pojazdu ciężarowego powodują problemy z oponami. Przyczyną 90% awarii ogumienia jest stopniowa utrata ciśnienia wynikająca z niewykrytego przebicia opony. Co więcej, poziom ciśnienia w 25% opon ciężarowych jest o ok. 10 procent niższy od zalecanego. Dokładny monitoring ciśnienia i temperatury, dzięki pomiarom zebranym przez czujniki ContiPressureCheck zamontowane wewnątrz opony, zapobiega jej przedwczesnemu zużyciu i zmniejsza ryzyko awarii, np. pozwala uniknąć wystrzału opony. Jest to rozwiązanie, które znacząco poprawia również komfort i bezpieczeństwo jazdy. Czujniki ContiPressureCheck można łatwo zamontować w dowolnej bezdętkowej oponie przeznaczonej do samochodów użytkowych i ciężarowych (od 17,5 cala). Każdy czujnik ma własną baterię zapewniającą nieprzerwaną pracę przez sześć lat lub 600.000 km przebiegu. Sygnały z czujników są przekazywane do centralnej jednostki sterującej w pojeździe, która analizuje oraz interpretuje informacje, a następnie wyświetla je w kabinie kierowcy lub przesyła do podłączonego systemu telematyki. System można wykorzystywać w pojazdach wieloosiowych o różnych konfiguracjach kół.

(s)
Fot. dakar.com; Continental

Słowa kluczowe: , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*