/*

Europart Polska: „Partner w Transporcie” doradza i pomaga


Jak już informowaliśmy, firma Europart Polska, zajmująca się dystrybucją części zamiennych do pojazdów ciężarowych, naczep, przyczep i autobusów rozpoczęła redagowanie blogu pod hasłem „Partner w transporcie”. Chce towarzyszyć w codziennej pracy kierowcom pojazdów użytkowych, właścicielom firm z sektora TSL i serwisów samochodowych – służyć im radą, pomagać w rozwiązywaniu problemów. Jednym z partnerów medialnych bloga jest magazyn „Ciężarówki”.

Pod adresem www.partnerwtransporcie.pl czytelnicy znajdą ciekawe treści bloga przygotowywanego i prowadzonego z myślą o kierowcach zawodowych oraz właścicielach firm transportowych i warsztatów. Są tam teksty ważne z punktu widzenia bezpieczeństwa, efektywności i komfortu transportu – zarówno z punktu widzenia kierowcy zawodowego, jak i przewoźnika. Niektóre z nich poruszają zagadnienia związane z obsługą logistyczną i prawną transportu. – Chcemy, aby nasz blog był miejscem przyjaznym dla każdego kierowcy i jego szefa. Miejscem, gdzie znajdą odpowiedzi na ważne pytania związane z realizacją transportów oraz porady, dzięki którym ich praca stanie się prostsza, przyjemniejsza, a przede wszystkim bezpieczniejsza. Tak rozumiemy rolę prawdziwego „Partnera w transporcie” – tłumaczy Karol Prozner, prezes zarządu sieci sprzedaży Europart Polska.

Blog został uruchomiony w maju 2017 r. i zapoczątkowany cyklem „Bezpieczny transport”, w ramach którego ukazały się teksty dotyczące zabezpieczania ładunku i doboru środków mocujących oraz kwestii prawnych związanych z tym zagadnieniem (powstały m.in. we współpracy z Inspekcją Transportu Drogowego). – Pierwszy miesiąc traktowaliśmy pilotażowo. Liczba wejść, przychylnych komentarzy i pozytywnych ocen od czytelników utwierdziła nas w przekonaniu, żeby rozwijać projekt i poszerzać o kolejne cykle tematyczne – mówi Anna Szmurło, kierownik działu marketingu Europart Polska.

Kalendarz redakcyjny bloga „Partner w transporcie” przewiduje publikację materiałów w comiesięcznych cyklach tematycznych. Pierwszy związany był z bezpieczeństwem ładunku, w kolejnych tygodniach opublikowane zostały teksty poświęcone tematyce komfortu jazdy – w tym dotyczące eksploatacji i serwisu klimatyzacji. W sierpniu pojawiła się tematyka związana ze środkami smarnymi. Twórcy bloga chcą, aby treści miały wyski poziom merytoryczny. Planują w jeszcze większym stopniu sięgać po wypowiedzi ekspertów – zarówno z Europart Polska, jak i innych firm. Podkreślają, że przy wyborze tematów korzystają głównie z opinii i sugestii zawodowych kierowców – czytelników bloga. Dlatego kolejne cykle będą planowane m.in. we współpracy z facebookową społecznością Europart Polska.

Ostatni wpis dotyczy omawia podstawowe różnice między olejami do samochodów osobowych i ciężarowych. Europart Polska podkreśla, że specjalnie skomponowany skład chemiczny (formulacja) olejów silnikowych do samochodów ciężarowych ma zapewnić ich prawidłową pracę i długotrwałą ochronę nawet w najbardziej niekorzystnych warunkach eksploatacji. Dla przykładu, znajdujące się w oleju dyspersanty zapobiegają zbijaniu się cząsteczek sadzy w skupiska powodujące nadmierne zużycie poszczególnych części silnika. Dzięki nim rozpuszczona sadza zostaje usunięta podczas wymiany oleju. Dyspersanty pomagają też zapewnić odpowiedni przepływ oleju przez układ smarowania uniemożliwiając nadmierne nawarstwianie się sadzy i wzrost lepkości cieczy.

Równie ważnym składnikiem olejów do pojazdów użytkowych są przeciwutleniacze, które zapewniają wydłużone interwały między wymianami – nawet do 100 tys. km. Przeciwutleniacze m.in. neutralizują kwasy powstające w silniku podczas spalania paliwa, które mogą się przedostać do skrzyni korbowej, a w konsekwencji spowodować uszkodzenie silnika. Z kolei przeciwutleniacze w olejach dla samochodów osobowych mają za zadanie uodpornić silnik na chwilowe przeciążenia termiczne. Zmiany temperatury nie są tak niebezpieczne dla ciężarówek posiadających miskę olejową o pojemności ok. 40 litrów, co sprawia, że olej zazwyczaj pracuje w niższej temperaturze niż w samochodzie osobowym.

Specyfika olejów do samochodów ciężarowych (w tym odpowiedni pakiet dodatków uszlachetniających) sprawia, że można je wymieniać w samochodach budowlanych co 40 tys. km, dystrybucyjnych co 50 tys. km, a w dalekobieżnych nawet co 100 tys. km. W przypadku osobówek priorytetem są maksymalne osiągi. Stąd w ich przypadku zaleca się wymianę oleju już co 10-15 tys. lub raz do roku.

(C)

 

Słowa kluczowe: ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*