/*

Konkurs Optifuel: Hamował 5 razy częściej, stracił szansę na finał!


Za nami półmetek konkursu Optifuel Challenge 2017. Znamy nazwiska 6 zawodników którzy powalczą w polskim finale o prawo reprezentowania naszego kraju w Światowym Finale. Po 6 eliminacjach nasuwają się pewne spostrzeżenia na temat stylu jazdy uczestników konkursu.

 

Konkurs Optifuel Challenge trwa. Jeszcze można się zgłosić...

Konkurs Optifuel Challenge trwa. Jeszcze można się zgłosić…

Dla przypomnienia: konkurs realizowany jest na trzech ciągnikach Renault Trucks T480 HSC holujących naczepy kurtynowe Wielton. Każda z naczep załadowana jest 22 tonami bloczków betonowych, symulujących ciężki ładunek. Kierowcy mają za zadanie pokonać konkursową trasę z jak najmniejszym spalaniem i jak największą średnią prędkością. Trasa wybrana jest tak, aby sprowokować jak najwięcej błędów, a wyniki uzyskane przez uczestników są odnoszone do tych uzyskanych przez instruktorów szkoły jazdy Renault Trucks.

Ponieważ wszyscy uczestnicy jadą na takich samych pojazdach, po takiej samej drodze i w zbliżonych warunkach, można pokusić się o porównania. Z sześciu dotychczasowych lokalizacji przeanalizujmy przebieg eliminacji w Olchowej koło Rzeszowa. Tam w szranki stanęło 57 kierowców, a konkursowa trasa miała nieco ponad 24 km. Instruktorzy Szkoły Doskonalenia Jazdy Renault Trucks potrzebowali na pokonanie tej trasy średnio 24,4 l/100 km. Spora część kierowców miała wynik zbliżony – 10 z nich nie przekroczyło 26 litrów. W całości konkursu, średni wynik uczestników to około 28 l/100 km. Jako ciekawostkę można dodać, że wśród uczestników był nawet kierowca, który „przywiózł” wynik gorszy od instruktorów Renault Trucks o prawie 12 l/100 km. W tym przypadku ewidentnie zawiodła zdolność przewidywania, kluczowa dla prawidłowej eksploatacji pojazdu. Świadczy o tym liczba obrazująca użycie hamulca zasadniczego. Instruktorzy Renault Trucks na trasie użyli go, w przeliczeniu na 100 km 24,9 razy, podczas gdy kierowca z największym spalaniem użył hamulca 136,9 razy w przeliczeniu na 100 km. To musiało przynieść tak dużą różnicę w spalaniu, a w codziennej eksploatacji przekłada się nie tylko na większe wydatki na paliwo, ale także na skrócenie żywotności układów hamulcowego i napędowego.

 

W Pruszczu Gdańskim z kierowcami jeździli instruktorzy Szkoły Doskonalenia Jazdy Renault Trucks: od lewej - Wojciech Socha, Bogusław Lieske i Sławomir Chojnicki.

W Pruszczu Gdańskim z kierowcami jeździli instruktorzy Szkoły Doskonalenia Jazdy Renault Trucks: od lewej – Wojciech Socha, Bogusław Lieske i Sławomir Chojnicki.

 

W 6 eliminacjach udział wzięło 242 kierowców. Wszyscy, którzy chcą jeszcze powalczyć o tytuł najlepszego kierowcy mogą wystartować w kolejnych lokalizacjach. Wczoraj rozpoczęły się trzydniowe eliminacje w Krakowie (już jeździło 23 kierowców), 24-26 maja odbędą się w Skoczowie, od 31 maja do 2 czerwca w Pietrzykowicach, od 7 do 9 czerwca w Tarnowie Podgórnym, a od 21 do 23 czerwca w Rzgowie k. Łodzi. Zapisy na konkurs prowadzą przedstawiciele handlowi Renault Trucks. Więcej informacji o konkursie na www.renault-trucks.pl i na profilu firmy na facebooku.

W konkursie warto wziąć udział nie tylko po to, by sprawdzić swoje umiejętności. Można się sporo nauczyć i zdobyć atrakcyjne nagrody. Światowy finał Optifuel Challenge zostanie rozegrany w dniach 17 do 19 października w Hiszpanii, a zwycięski kierowca wygra dla siebie voucher na 6000 euro, a dla firmy, która go wystawiła do konkursu ciągnik siodłowy Renault T480 Optifuel.

Tegoroczna edycja nie mogłaby się odbyć bez zaangażowania partnerów Renault Trucks. Są to: Renault Trucks Financial Services (atrakcyjna oferta finansowania fabrycznego), Michelin Polska (zestawy konkursowe wyposażone są w opony Michelin X LINE), Wielton – w skład zestawów konkursowych wchodzą naczepy kurtynowe (NS3K M3) – z nową ścianą przednią i portalem tylnym wypełnione deską aluminiową, Alcoa (producent aluminiowych felg, w które wyposażone są ciągniki konkursowe), ERGO Hestia – wiodący ubezpieczyciel na polskim rynku, oferujący poza ubezpieczeniami flot i biznesu szeroką gamę ubezpieczeń dla klientów indywidualnych w zakresie ochrony majątku i życia.

(s)
Fot. Renault Trucks

 

 

 

Słowa kluczowe: ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*