/*

MAN: Pełen asortyment nowości na rok 2018


Dzięki nowemu pojazdowi MAN TGE, producent z Monachium stał się oferentem pełnej gamy pojazdów użytkowych. Od kwietnia lekkie samochody dostawcze z lwem na masce uzupełniają paletę produktów o segment najlżejszych pojazdów. W ten sposób firma zapewnia możliwość realizacji wszelkich zadań transportowych przy zastosowaniu pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej w szerokim przedziale od 3 do 44 ton. MAN: Pełen asortyment nowości na rok 2018

 

Wraz z licznymi nowościami w typoszeregach pojazdów ciężarowych po raz pierwszy firma MAN wkracza w rok 2018 jako oferent pełnej palety produktów. Znajdują się w niej:

  • nowy MAN TGE i dostępne już branżowe pojazdy „vans to go”;
  • typoszeregi MAN wykończone zgodnie z nową koncepcją aranżacji wnętrza i elementów obsługi;
  • nowy silnik D08SCR w pojazdach MAN TGL i TGM;
  • seryjne wyposażenie w skrzynkę RIO-Box wszystkich nowych pojazdów MAN z silnikiem Euro 6 przeznaczonych do przejazdów na terenie Europy.

Nowy MAN TGE jest pierwszym samochodem dostawczym produkowanym przez posiadające długą tradycję w zakresie pojazdów użytkowych przedsiębiorstwo z Monachium. Produkcja nowych pojazdów realizowana jest od kwietnia, a oficjalną sprzedaż rozpoczęto zaledwie miesiąc wcześniej. W ten sposób firma MAN będzie teraz obecna także w sektorze transporterów.  Ta nowa klasa pojazdów w ofercie MAN zaskakuje olbrzymim zróżnicowaniem. Obok zamkniętego pojazdu typu furgonowego i przeszklonego kombi, dostępne są także karoserie na podwoziach z kabiną pojedynczą lub podwójną. Dzięki dopuszczalnej masie całkowitej mieszczącej się w przedziale od 3,0 do 5,5 ton oraz oszczędnym i wytrzymałym układom napędowym o mocy od 102 do 177 KM, nowe pojazdy są idealnym rozwiązaniem transportowym dla takich sektorów, jak budownictwo, rzemiosło i przewóz osób. Mogą być także stosowane do realizacji różnych zadań w logistyce dostawczej. Pod nazwą „Vans to go” – kryje się oferta kompletnych pojazdów TGE z zabudową dostępnych bezpośrednio na placu u dealera.

Pojazdy klasy średniej, czyli MAN TGL i TGM, zostaną wyposażone w nowy silnik o zmienionych zakresach mocy. Silniki MAN D08SCR mają system oczyszczania spalin oparty wyłącznie na technologii SCR i prostszą budowę. Pozwala to na rozszerzenie zakresu zastosowania pojazdu, a także ułatwia przeglądy i zwiększa niezawodność. Dzięki nowej konstrukcji silnika udało się ograniczyć zużycie paliwa o 5,5%. Nowe funkcje skrzyni biegów TipMatic poprawiają komfort jazdy i efektywność pracy pojazdów TGL i TGM. Dzięki nowym elementom obsługi, stanowisko pracy w kabinie uzyskuje dodatkową wartość i staje się jeszcze bardziej przyjazne dla kierowcy.

Nowa aranżacja wnętrz krótkich kabin typu C i M dotyczy przede wszystkim stanowiska pracy, natomiast kierowca kabin długich L, LX, XL, XLX i XXL, które stosowane są przede wszystkim w pojazdach MAN TGX i TGS, będzie korzystał ze zmodyfikowanej strefy mieszkalnej. Oprócz nowej lodówki, którą można opuścić całkowicie pod leżankę, należy wymienić także zmieniony układ schowków i oświetlenia. Dzięki nowej koncepcji obsługi, wszystkie funkcje istotne dla zapewnienia komfortu mogą być odpowiednio sterowane. Spokojny sen zapewnia ponadto pakiet akustyczny dostępny w pojazdach typoszeregu TGX, który znacznie ogranicza poziom hałasu w kabinie, dzięki zastosowaniu licznych rozwiązań izolacyjnych.

Aby zapewnić kierowcy jak największy komfort także w sytuacjach korków na drogach i spowolnionego ruchu, MAN wyposażył nowy wariant tempomatu ACC w funkcję stop and go. Reguluje ona automatycznie odległość od jadącego z przodu pojazdu i nawet przy niewielkiej prędkości wyhamowuje pojazd – w razie potrzeby aż do jego zatrzymania, zaś przy krótkotrwałych postojach również samodzielnie ponownie rusza. Dzięki temu kierowca może prowadzić samochód spokojnie i bez stresu, nawet w sytuacjach wymagających ciągłego zatrzymywania się i ruszania.

Od sierpnia każdy nowy pojazd ciężarowy z lwem na masce, przeznaczony do obsługi tras na terenie Europy i spełniający wymagania normy Euro 6, jest wyposażony w skrzynkę RIO-Box, dzięki której klient MAN może optymalnie zarządzać także swoimi procesami logistycznymi. Skrzynka zapewnia techniczne połączenie z systemem RIO – nowym produktem cyfrowym oferowanym przez spółkę Volkswagen Truck & Bus. W ten sposób firma MAN stworzyła podwaliny nowej infrastruktury, której serwis będzie mógł w przyszłości połączyć w sieci całą branżę transportową i logistyczną. Dzięki opartej na chmurze technologii RIO, klienci będą mogli wkrótce korzystać z centralnego dostępu do wszelkich danych dotyczących swojej floty oraz z licznych serwisów w zakresie branży transportowej i logistycznej.

(s)
Fot. MAN

Słowa kluczowe: , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*