Michelin X LINE Energy – klasa AAA na wszystkie osie


Michelin X LINE Energy to pierwsza gama opon ciężarowych na wszystkie osie, która może się poszczycić klasą AAA oporów toczenia. Dzięki temu zestaw składający się z ciągnika siodłowego i naczepy wyposażony w opony tej gamy i używany w transporcie dalekobieżnym pozwala zaoszczędzić nawet 1 litr paliwa na 100 kilometrów bez utraty trwałości ogumienia.

Gama opon dalekobieżnych Michelin X LINE Energy: F 385/55 R 22.5 na oś prowadzącą, D2 315/70 R 22.5 na oś napędową i T 385/55 R 22.5 na osie naczep.

Gama opon dalekobieżnych Michelin X LINE Energy: F 385/55 R 22.5 na oś prowadzącą, D2 315/70 R 22.5 na oś napędową i T 385/55 R 22.5 na osie naczep.

Opinie użytkowników są jednoznaczne – gama opon Michelin X LINE Energy gwarantuje rzeczywiste oszczędności paliwa w transporcie dalekobieżnym. Z oponą X LINE Energy D2 315/70 R 22.5, pierwszą oponą na oś napędową klasy A oporów toczenia według europejskich norm etykietowania, Michelin oferuje przewoźnikom pierwszą kompletną gamę opon klasy AAA oporów toczenia na wszystkie osie. Opony X LINE Energy F 385/55 R 22.5 na oś prowadzącą i X LINE Energy T 385/55 R 22.5 na osie naczep również otrzymały klasę A.

W porównaniu do poprzedniej generacji opon Michelin X LINE Energy (klasy BBA) montaż nowej gamy na całym pojeździe pozwala zaoszczędzić do 1 l paliwa na 100 km i tym samym obniżyć emisję CO2 o 2,66 kg. Średnia oszczędność paliwa z tego tytułu wyniesie 1610 euro w pierwszym życiu opony (przed pogłębianiem i bieżnikowaniem). Wraz z oszczędnościami na paliwie opony zachowują pozostałe osiągi opon Michelin, czyli wysoki przebieg oraz bezpieczeństwo użytkowania.

Opony gamy X LINE Energy klasy AAA na wszystkie osie – prowadzącą, napędową i wleczoną – powstały w oparciu o innowacyjne technologie:

– REGENION: elementy rzeźby bieżnika uzyskane w wulkanizacji w formach wydrukowanych w technologii 3D regenerują się z każdym kilometrem, zapewniając optymalną przyczepność opony w każdych warunkach przez cały okres jej użytkowania. Wraz ze zużywaniem się bieżnika odsłaniają się w nim nowe rowki gwarantujące nieprzerwaną mobilność.

SILICION: innowacyjna mieszanka gumy – to pierwsze opony ciężarowe zawierające krzemionkę w bieżniku, która znacząco zmniejsza opór toczenia opony i obniża zużycie paliwa pojazdu.

INFINICOIL: kord stalowy o długości aż do 400 metrów nawinięty wzdłuż osi toczenia opony tworzy opasanie zwiększające stabilność opony w całym okresie eksploatacyjnym. Opona z technologią InfiniCoil cechuje się większą wytrzymałością, wyższym indeksem nośności i większym bezpieczeństwem użytkowania w trudnych warunkach drogowych.

CARBION: mieszanka gumy powstała w innowacyjnym procesie łączenia składników w fazie ciekłej. Mieszanka charakteryzuje się większą jednorodnością z korzyścią dla trwałości, a zatem przebiegu opony.

(s)
Fot. Michelin

 

Słowa kluczowe: ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*