/*

Nikola i Bosch: elektryczna oś do ciężarówek dalekiego zasięgu


Firmy Nikola Motor Company i Bosch zamierzają do roku 2021 wprowadzić na rynek ogniwo paliwowe i e-oś napędzające elektryczne ciężarówki Nikola. Będzie to pierwsza na świecie e-oś przeznaczona dla średniotonażowych pojazdów ciężarowych.

Nikola i Bosch: elektryczna oś do ciężarówek dalekiego zasięgu

Amerykański start-up Nikola Motor Company z Salt Lake City wprowadzi na rynek do roku 2021 ciężarówki Nikola One i Nikola Two klasy 8 (o masie zestawu przekraczającej 14 ton) z napędem na wodorowe ogniwa paliwowe. Silnik mocniejszej z nich będzie generował moc przekraczająca 1000 KM i moment obrotowy 2700 Nm, będąc wolnym od emisji zanieczyszczeń. Sercem ciężarówek jest nowy, elektryczny układ napędowy, stworzony wspólnie przez firmy Nikola i Bosch. Ich zamiarem jest, żeby układ napędowy pod względem parametrów technicznych trafił na szczyt swojego segmentu rynku i nie ustępował tradycyjnym napędom, również w kwestii całkowitych kosztów wytwarzania. Bosch ma wieloletnie doświadczenie w produkcji silników elektrycznych, napędów osi oraz systemów i komponentów elektronicznych. To pomoże firmie Nikola zrealizować ambitny plan zakładający wprowadzenie na rynek obu modeli E-Truck do roku 2021.

– Chcemy budować najbardziej rewolucyjne ciągniki siodłowe jakie kiedykolwiek były na rynku – wyjaśnia Trevor Milton, założyciel i dyrektor generalny firmy Nikola. – Do układu napędowego potrzebujemy innowacyjnego i elastycznego partnera, zdolnego do szybkiego dostosowywania się do tempa pracy naszego zespołu projektantów. Bosch dostarczył nam potrzebne know-how, abyśmy szybko weszli na rynek i nasza wizja mogła stać się rzeczywistością.

E-oś opracowana przez Boscha, to modułowa platforma, zawierająca w jednym zespole silnik, elektronikę i przekładnię. Dzięki temu e-oś nadaje się do zastosowania we wszelkiego rodzaju pojazdach, od małych samochodów osobowych do lekkich ciężarówek. Nikola i Bosch wykorzystają ten know-how do stworzenia pierwszej na świecie e-osi do średniotonażowych ciężarówek z podwójnym napędem. E-oś będzie korzystać ze sprawdzonych rozwiązań technicznych i komponentów Boscha. Zostanie połączona z niestandardowym systemem ogniw paliwowych, opracowywanym wspólnie przez obu partnerów, który ma ustanowić nowe standardy w zakresie zasięgu. Systemy sterowania pojazdów będą również tworzone na bazie oprogramowania i sprzętu Boscha. Współpraca obu firm obejmuje kompletny układ napędowy, elektroniczną architekturę pojazdów, a także systemy bezpieczeństwa.

(C) fot. Bosch

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*