/*

Pall-Ex: wystartowała polska sieć dystrybucji


Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w październiku nastąpił oficjalny start polskiej sieci dystrybucji ładunków paletowych, działającej w ramach międzynarodowej marki Pall-Ex. Jej właścicielem jest brytyjska spółka z 20-letnim doświadczeniem, dysponująca flotą liczącą ponad 7500 pojazdów, która zrzesza ponad 425 firm – członków regionalnych w Europie. Jak podkreśla polski franczyzobiorca, nowa inicjatywa daje szansę firmom małym i średniej wielkości, będącym podwykonawcami, na skuteczne konkurowanie w obszarach rynku, które do tej pory były zarezerwowane dla dużych operatorów logistycznych z własnymi sieciami dystrybucji.

Pall-Ex to międzynarodowy operator rynku dystrybucji ładunków paletowych, który corocznie przewozi ok. 4 milionów palet. Europejska sieć budowana jest w systemie franczyzowym na zasadzie udzielania licencji na wyłączność (masterfranczyza). Na rynku polskim uzyskała ją nowo powstała spółka Pallex 24 z Gdańska, której udziałowcami są firmy: Axell Logistics (należy do holenderskiej Axell Group zatrudniającej 3000 pracowników i dysponującej 130.000 m2 powierzchni magazynowej w Holandii i Polsce) oraz PKS Gdańsk-Oliwa SA (ma sieć oddziałów w Polsce i za granicą; w 2016 r. zrealizowała ponad 140 tys. zleceń). Celem spółki Pallex 24 było zbudowanie sieci dystrybucji ładunków paletowych w Polsce – we współpracy z niezależnymi, rzetelnymi przedsiębiorcami na zasadzie udzielania licencji. Taka sieć rozpoczęła działalność w październiku tego roku i obsługuje klientów w pełnym zakresie.

Polska branża transportowa obsługuje jedną czwartą europejskiego rynku wymiany handlowej i staje się logistycznym hubem Europy. Jak zauważa Anand Assi, International Development Director w firmie Pall-Ex Ltd., wzrost ekonomiczny i rozwój sektora usług powoduje dynamiczny przyrost zapotrzebowania na usługi dystrybucji towarów. Z tego powodu Polska jest kluczowym rynkiem dla europejskiej sieci Pall-Ex. Marka ta jest obecna w większości krajów europejskich, zrzesza 425 członków regionalnych, z których każdy ma dostęp do pełnej infrastruktury sieci, co znacznie poszerza możliwości biznesowe.

Zdaniem Marty Słodnik, dyrektora ds. rozwoju w firmie PKS Gdańsk-Oliwa SA, nowa sieć dystrybucji jest odpowiedzią na zmiany rynkowe, w tym na zapotrzebowanie na efektywne rozwiązania w zakresie transportu ładunków drobnicowego, które w optymalny sposób zaspokoi potrzeby klientów. – Wybór padł na sieć Pall-Ex, mocną międzynarodową markę ze sprawdzonym know-how i dużym potencjałem – wyjaśnia Marta Słodnik.

W podobnym tonie wypowiada się Mieszko Rusinowski, dyrektor ds. rozwoju w spółce Axell Group, która chcąc oferować kompleksowe rozwiązania logistyczne rozszerzyła swoje portfolio o dystrybucję towarów na paletach. – Elastyczny model biznesowy Pall-Ex, oparty na współpracy i jakości nie dość, że jest zgodny z naszą wizją prowadzenia biznesu, to także stanowi brakujący element naszej oferty – podkreśla przedstawiciel Axell Group.

(C)

Słowa kluczowe: , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*