/*

Prawnik na telefon


Wprowadzenie w kilku krajach Unii Europejskiej wymogu wypłacania pracownikom delegowanym stawek godzinowych zgodnych z przepisami o płacy minimalnej, a także zaostrzenie wewnętrznych przepisów regulujących transport, spowodowały wzmożenie kontroli drogowych ciężarówek w państwach Wspólnoty. Liczba kontroli wzrasta i nie zanosi się, aby było inaczej. W wielu przypadkach kierowcy przydałaby się pomoc prawnika.

Prawnik na telefon
Nie wszystkie kontrole przebiegają w przyjemny sposób, choć zdarzają się i takie. Przede wszystkim problemem jest bariera językowa. Francuz, Hiszpan, czy Włoch nie zamierzają komunikować się w innym języku, niż swoim ojczystym. Takie sytuacje prowadzą niejednokrotnie do nieporozumień, które skutkują koniecznością poniesienia znacznych kosztów przez przewoźnika.

– Wielokrotnie zdarzało się, że dzięki telefonicznej interwencji naszych prawników, żandarm nie tylko zastosował niższą kwotę kaucji, ale również zmienił kwalifikację czynu – z przestępstwa na wykroczenie. W rozmowie telefonicznej przyznał, że niemożność porozumienia się z kierowcą i wyjaśnienia istotnych okoliczności, musiały skutkować taką decyzją – wyjaśnia Marek Kliś, radca prawny z Kancelarii Transportowej KOBEN z Bielska-Białej.

Znamienny jest przykład włoskich służb, które ostatnio znacznie zwiększyły liczbę kontroli i często nakładają bardzo surowe kary za, jakby się wydawało, niezbyt poważne naruszenia. Na przykład brak pieczątki na liście przewozowym CRM jest “wyceniany” na 2000 euro, natomiast wadliwe upoważnienie leasingodawcy – nawet na 4000 euro. Do tego funkcjonariusze włoskich służb kontrolnych często stosują najbardziej dotkliwą karę, jaką jest zatrzymanie pojazdu na czas do 3 miesięcy. A pojazd to narzędzie pracy przewoźnika – gdy stoi, nie zarabia. Prawnicy sygnalizują też, że kierowcy często dają się skusić składanym przez kontrolerów obietnicom ukarania stosunkowo niskim mandatem, co w rzeczywistości prowadzi do zrzeczenia się prawa do wniesienia odwołania.

– Wielu podobnym sytuacjom można by zapobiec. W większości spraw interwencja prawnika, który już w czasie kontroli ciężarówki na drodze podejmuje dialog i współpracę z funkcjonariuszem w jego ojczystym języku, prowadzi do zminimalizowania ujemnych konsekwencji tego zdarzenia – przekonuje Marek Kliś z kancelarii KOBEN. – Wychodząc naprzeciw potrzebom rynku, oferujemy nową usługę telefonicznej pomocy prawnej, kierowaną przede wszystkim do kierowców, którzy zostali zatrzymani do kontroli przez funkcjonariuszy zagranicznych służb. Nasi prawnicy są dostępni o każdej porze i w każdym nagłym przypadku. Przedstawiciele naszego zespołu prawnego władają sześcioma językami obcymi: angielskim, francuskim, niemieckim, włoskim, hiszpańskim i portugalskim.

(C)

Słowa kluczowe: ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*