/*

Scania: gazowiec na dalekie trasy


Oferta firmy Scania zostaje rozszerzona o 6-cylindrowy silnik gazowy OC13 o mocy 410 KM. Zapewnia on poziom osiągów odpowiedni dla ciężkiego transportu długodystansowego, dzięki charakterystyce zbliżonej do silnika z zapłonem samoczynnym o tej samej wielkości. Przy zastosowaniu zbiorników LNG zasięg napędzanego nim pojazdu może wynosić do 1100 km.

Nowy, 6-cylindrowy silnik gazowy Scania OC13 o mocy 410 KM.

Nowy, 6-cylindrowy silnik gazowy Scania OC13 o mocy 410 KM.

Podczas targów Ecomondo 2017 we Włoszech światową premierę będzie miał gazowy silnik Scania Euro 6. Z mocą sięgającą 410 KM, jednostka OC13 może być wykorzystywana zarówno w transporcie długodystansowym, jak i na placach budów, zapewnia bowiem osiągi porównywalne z silnikiem wysokoprężnym o tej samej pojemności. Najnowszy silnik gazowy Euro 6 bazuje na silniku 13-litrowym i uzupełnienia gamę rozwiązań Scania dla zrównoważonego transportu, pozwalając na redukcję CO2 o 15 – 90 procent. – Wiążemy duże nadzieje z pojazdami wyposażonymi w ten wyjątkowy, 13-litrowy silnik. Zainteresowanie potencjalnych klientów z Europy możliwością eksploatacji w ruchu dalekodystansowym pojazdów zasilanych gazem jest duże, a nasz silnik spełnia ich potrzeby pod każdym względem. Zwłaszcza we Włoszech zapotrzebowanie na tego typu rozwiązania, które mają wszystkie zalety gazu, jak korzystny, całkowity koszt użytkowania jest olbrzymie – komentuje Henrik Eng, dyrektor produktu w segmencie miejskim, Scania Trucks.

Nowy, 410-konny silnik rozwija maksymalny moment obrotowy 2000 Nm, dostępny w zakresie od 1100 do 1400 obr/min – są to wartości porównywalne z silnikiem wysokoprężnym podobnej wielkości. Używając skroplonego gazu ziemnego (LNG) typowy, 40-tonowy zestaw może pokonać bez tankowania do 1000 km. Przy dwóch zbiornikach LNG zasięg pojazdu wzrasta do 1600 km.

Ten 13-litrowy silnik Scania zasilany gazem debiutuje na włoskich targach Ecomondo, poświęconych ekologicznej gospodarce. W połączeniu ze zbiornikami LNG ma moc i zasięg wymagane w transporcie długodystansowym na włoskich drogach. – Do tej pory większość silników zasilanych gazem nie osiągała wystarczającej mocy lub ich gama była zbyt wąska, aby były użyteczne w ciężkich zastosowaniach. My rozwiązaliśmy ten problem za pomocą własnego silnika, który zapewnia redukcję poziomu emisji CO2 zwiększając jednocześnie zyski klienta – mówi Johan Mühlbach, menedżer produktów zasilanych gazem w Scania Trucks.

(s)
Fot. Scania

Słowa kluczowe: , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*