Scania: Pojazdy nowej generacji w „Zawsze na czele”. 20,8 l/100 km!


„Zawsze na czele” to program firmy Scania skierowany do polskich przewoźników realizowany od 1,5 roku. W tym czasie wzięło w nim udział 56 firm transportowych. Od kwietnia 2017 roku właściciele firm i kierowcy mogą testować pojazdy Scania nowej generacji. Wszystkie samochody są wykorzystywane do zadań typowych dla floty firmy.

Scania: Pojazdy nowej generacji w „Zawsze na czele”. 20,8 l/100 km!

Nie ma lepszego sposobu na sprawdzenie, czy pojazd spełni oczekiwania użytkownika i przedsiębiorcy, niż przekonanie się jak działa w praktyce. Udział w programie „Zawsze na czele” daje właścicielom firm transportowych okazję do przekonania się jakie są możliwości pojazdów, usług i systemów Scania w zakresie ograniczenia zużycia paliwa i zapewnienia bezpiecznej jazdy. W ramach „Zawsze na czele” firma transportowa otrzymuje do dyspozycji zestaw drogowy z wykwalifikowanym trenerem ekonomicznej jazdy, który wspiera kierowcę przez dwa tygodnie. Pierwszy tydzień to jazda trenera Scania w pojeździe z kierowcą firmy. W drugim tygodniu w ramach coachingu kierowca może utrwalić zdobytą wiedzę i wdrożyć ją w codziennej pracy. Przynosi to efekt w postaci niższych kosztów związanych z eksploatacją pojazdu.

– Uczestnik programu „Zawsze na czele” wyrusza w jedną z typowych, realizowanych zwykle przez siebie tras. Jednak ten kurs jest wyjątkowy, ponieważ zadanie nie ogranicza się wyłącznie do przewiezienia ładunku, ale ma również na celu poprawienie techniki jazdy i wykorzystanie całego potencjału drzemiącego w pojeździe i w usługach Scania – komentuje Paweł Paluch, dyrektor ds. marketingu i komunikacji Scania Polska S.A.

Partnerami akcji Scania zawsze na czele są firmy Wielton (naczepy) i Wesob/Wecon (zabudowa przestrzenna) oraz Michelin, który wyposażył wszystkie zestawy programu w najnowszej generacji opony X LINE Energy.

Partnerami akcji Scania zawsze na czele są firmy Wielton (naczepy) i Wesob/Wecon (zabudowa przestrzenna) oraz Michelin, który wyposażył wszystkie zestawy programu w najnowszej generacji opony X LINE Energy.

Od 2017 roku w ramach programu „Zawsze na czele” eksperci Scania udostępniają do testów cztery zestawy. W testowej flocie znajdują się dwa ciągniki Scania nowej generacji R450 A4×2NA, jedno podwozie nowej generacji z zabudową przestrzenną R450 B6×2*4LB i jeden ciągnik Scania Streamline R450LA4×2MEB. Partnerami kampanii są firmy Wielton, Wesob/Wecon i Michelin. Wielton jest pionierem pod względem wprowadzania nowoczesnych technologii produkcji w branży naczepowej. Grupa od lat rozwija własną myśl techniczną, optymalizuje proces produkcyjny i wprowadza nowości technologiczne.

– Nieustannie dążymy do tego, by produkowane przez naszą firmę pojazdy spełniały wymagania i oczekiwania klientów, dlatego po raz kolejny bierzemy udział w programie „Zawsze na czele”. W tym roku przekazaliśmy do testów najnowszy model naczepy z aluminiową ścianą przednią i tylnym portalem oraz nową konstrukcją dachu. Wszystkie te elementy wpływają na łatwiejszą obsługę pojazdu i komfort pracy kierowcy – podkreśla Piotr Ogrodowicz, dyrektor działu sprzedaży Wielton SA.

Zestawy biorące udział w programie „Zawsze na czele” zostały wyposażone w innowacyjne opony Michelin X LINE Energy, spełniające klasę AAA oporów toczenia. – Gama opon Michelin X LINE Energy gwarantuje rzeczywiste oszczędności paliwa w transporcie dalekobieżnym. Dzięki nim zestaw składający się z ciągnika siodłowego i naczepy wyposażony w opony tej gamy i używany w transporcie dalekobieżnym pozwala zaoszczędzić nawet 1 litr paliwa na 100 kilometrów bez utraty trwałości ogumienia – komentuje Ewa Konopka, rzecznik prasowy Michelin Polska.

W czasie testów prasowych średnie zużycie paliwa w ciągnikach siodłowych z naczepami spalanie wahało się w okolicach 22 l ON na 100 km, a w przypadku zestawu przestrzennego 23 l/100 km. To wyniki lepsze o ok. 2 l od średniej osiągniętej na zestawach poprzedniej generacji biorących udział w programie.

W czasie testów prasowych średnie zużycie paliwa w ciągnikach siodłowych z naczepami spalanie wahało się w okolicach 22 l ON na 100 km, a w przypadku zestawu przestrzennego 23 l/100 km. To wyniki lepsze o ok. 2 l od średniej osiągniętej na zestawach poprzedniej generacji biorących udział w programie.

Od sierpnia 2015 roku, czyli momentu rozpoczęcia programu, pojazdy ciężarowe Scania poprzedniej generacji biorące udział w akcji pokonały łącznie blisko 345 tys. kilometrów. Średnie zużycie paliwa dla wszystkich pojazdów, które pracowały w programie, wyniosło jedynie 24,10 l/100 km! W nowej odsłonie programu pojazdy Scania nowej generacji mogą wygenerować jeszcze większe oszczędności paliwa, sięgające nawet kolejnych 5 proc. Co więcej, w wyniku przeprowadzonych na początku maja br. testów prasowych pojazdów nowej generacji w programie „Zawsze na czele”, najniższe spalanie zestawu wyniosło 20,8 l/100 km! Uzyskał je redaktor Zbigniew Majerowski.

– Realizacja i wyniki programu „Zawsze na czele” okazały się ogromnym sukcesem. Jako dowód może posłużyć fakt, że gros firm, które nigdy nie miały pojazdów Scania w swojej flocie, zdecydowało się na ich zakup. Cieszymy się też, że tak duża liczba przedstawicieli różnych firm transportowych miała okazję przekonać się, że nasze rozwiązania przynoszą realne oszczędności – dodaje Stefan Przeniosło, kierownik ds. projektów marketingowych Scania Polska S.A.

Scania „Zawsze na czele” to kampania skierowana do klientów, której głównym celem jest pokazanie jak duże oszczędności podczas realizowania zadania transportowego mogą przynosić rozwiązania szwedzkiego producenta, czyli rozbudowane usługi, systemy i pojazdy Scania.

(s)
Fot. Scania

Słowa kluczowe: ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*