/*

Volkswagen Samochody Użytkowe: rekordowa produkcja – w 2017 roku z taśm zjechało 495.000 samochodów


 

 

Marka Volkswagen Samochody Użytkowe wyprodukowała w 2017 roku niemal 495.000 pojazdów (dokładnie: 494.511 sztuk) i ustanowiła nowy rekord. W porównaniu z poprzednim najlepszym wynikiem, jaki osiągnięto w 2016 roku, liczba wyprodukowanych samochodów zwiększyła się o 3,8 procenta.

- Kolejny rekord jest wynikiem stale doskonalonych procesów produkcyjnych we wszystkich fabrykach aut marki Volkswagen Samochody Użytkowe - mówi dr Josef Baumert, członek zarządu ds. produkcji i logistyki.

– Kolejny rekord jest wynikiem stale doskonalonych procesów produkcyjnych we wszystkich fabrykach aut marki Volkswagen Samochody Użytkowe – mówi dr Josef Baumert, członek zarządu ds. produkcji i logistyki.

Znaczny wzrost odnotowano w wypadku modeli z serii T, Caddy, a także Amaroka. – Zwiększona produkcja oznacza, że nasze fabryki są wydajne, a ich załogi zmotywowane do pracy – mówi dr Josef Baumert, członek zarządu ds. produkcji i logistyki. – Niemal 495.000 wyprodukowanych aut, to liczba jeszcze większa niż przed rokiem. Oznacza ona, że nasze fabryki na całym świecie są wydajne, a ich załogi zmotywowane do pracy. Transformacja cyfrowa i współpraca z internetem, jeszcze lepsze warunki pracy załóg oraz rosnąca automatyzacja w widoczny sposób podnoszą produkcję i logistykę na nowy poziom. Kolejny rekord jest więc także wynikiem stale doskonalonych procesów produkcyjnych we wszystkich fabrykach aut marki Volkswagen Samochody Użytkowe. Zakład we Wrześni został niedawno wyróżniony w Polsce jako „Najlepsza Fabryka Roku 2017”. W ramach międzynarodowej strategii trwa budowa kolejnych zakładów.

Po uruchomieniu produkcji modelu Caddy w Algierii, niedawno w Ekwadorze (we współpracy z lokalnymi partnerami) rozpoczęto wytwarzanie Amaroka. W 2018 roku zostaną podjęte rozmowy z partnerami w kolejnych krajach. Mimo rosnącej produkcji od 2010 roku do końca pierwszego półrocza 2017 roku obciążenie środowiska udało się zmniejszyć w fabryce w Hanowerze o 45 procent, a we wszystkich zakładach średnio o 38 procent.

W 2017 roku wyprodukowano 208.427 egzemplarzy modelu T6 – w fabryce w Hanowerze powstało ich 175.290 sztuk, a w Poznaniu 33.137 egzemplarzy. Była to łącznie największa liczba wyprodukowanych aut od 44 lat. W porównaniu z poprzednim rokiem wzrost wyniósł 4,5 procenta. Znaczne zwiększenie produkcji odnotowano również w wypadku Caddy – w 2017 roku z taśm fabryki w Poznaniu zjechało 164.668 sztuk, czyli najwięcej od czasu powstania Volkswagen Poznań w 1993 roku. W stosunku do poprzedniego roku liczba wyprodukowanych Caddy zwiększyła się w 2017 roku o 3,8 procenta. W 2017 roku bardzo wzrosła także produkcja Amaroka, która wyniosła 81.177 egzemplarzy, co oznacza wzrost o 28,1 procenta. Z tej liczby 25.501 samochodów (+52,6 procenta) opuściło bramy fabryki w Hanowerze, w Pacheco w Argentynie powstało ich 54.813 (+17,5 procenta), a w nowej fabryce w Quito w Ekwadorze 863 sztuki (montaż CKD). 36.348 Crafterów wyprodukowano w fabryce we Wrześni w pierwszym roku po jej uruchomieniu, oprócz nich z taśm zjechało 3891 egzemplarzy MAN-a TGE.

W głównym zakładzie marki w Hanowerze w 2017 roku powstało łącznie 200.826 pojazdów (+5,9 procenta w porównaniu z poprzednim rokiem, najwięcej od 44 lat). W tej liczbie mieszczą się też pierwsze egzemplarze e-Craftera, którego produkcję uruchomiono w Hanowerze pod koniec roku. Rekord padł także w fabryce w Poznaniu – w sumie w 2017 roku z jej taśm zjechało 197.805 samochodów (+6,8 procenta w porównaniu z poprzednim rokiem, najwięcej w historii). W nowej, polskiej fabryce we Wrześni wyprodukowano ponad 40.000 samochodów. W Pacheco powstało 54.813 Amaroków, co oznacza wzrost rok do roku o 17,5 procenta; w Quito wyprodukowano 863 takie auta.

(s) Fot. VW

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*