/*

Wielton: Bogaci doświadczeniem…


Wielton produkuje wywrotki od ponad 20 lat – miał dość czasu, żeby dopracować poszczególne konstrukcje w najdrobniejszych szczegółach. Naczepy samowyładowcze ostatniej generacji są lekkie, trwałe i funkcjonalne, mają nowoczesny design. Producent zapewnia szerokie możliwości dopasowania pojazdu do indywidualnych potrzeb.

Skrzynia wywrotki Weight Master wykonana jest z wysokiej jakości aluminium Endur-Al o podwyższonej twardości i odporności na ścieranie. Profile ścian bocznych ułożone są ukośnie.

Skrzynia wywrotki Weight Master wykonana jest z wysokiej jakości aluminium Endur-Al o podwyższonej twardości i odporności na ścieranie. Profile ścian bocznych ułożone są ukośnie.

Naczepy i zabudowy wywrotki są ważną pozycją w portfolio polskiego producenta – w rankingu popularności zajmują drugą pozycję z wynikiem 16% w całości sprzedaży, ustępując miejsca tylko naczepom kurtynowym (37%). Gama oferowanych naczep wywrotek ma około 330 wariantów, a klient sam wybiera m.in. długość pojazdu, kubaturę skrzyni ładunkowej, grubość ścian i podłogi, rodzaj zamknięcia, ponadstandardowe opcje wyposażenia (np. podgrzewana skrzynia, dach przesuwny sterowany elektrycznie lub ręcznie, aluminiowe obręcze kół, lampy z diodami LED). Powstają zgodnie z koncepcją modułową, którą najlepiej widać w konstrukcji podwozi składających się z trzech części, przy czym środkowa służy do „regulowania” długości pojazdu. W zależności od wymagań klienta, każda z naczep samowyładowczych może być wykonana w wersji Light (lekkiej) lub Heavy Duty (do ciężkich zastosowań) – o czym decyduje grubość blach wykorzystanych w konstrukcji ścian i podłogi skrzyni ładunkowej. Dla zredukowania masy w ramach wykonano otwory, co jednak nie zmniejszyło ich wytrzymałości.

Weight Master

Naczepy wywrotki aluminiowe Weight Master, osadzone na ramie z wysokowytrzymałej stali S700, oferowane są ze skrzyniami o kubaturze 23-64 m3, a masa własna pojazdów mieści się w przedziale 4680-6500 kg. Skrzynie wykonane są z wysokiej jakości aluminium Endur-Al o podwyższonej twardości i odporności na ścieranie. Panelowe ściany tworzą profile aluminiowe o grubości wewnętrznej 2,5 mm, a podłoga może mieć grubość 5 lub 7 mm. Profile ścian bocznych są zespawane na całej ich wysokości.

Stalowa wywrotka Strong Master ma muldę rozszerzającą się w części tylnej, co ułatwia rozładunek materiałów sypkich, a zwłaszcza ziemi, która w czasie transportu często się zbryla.

Stalowa wywrotka Strong Master ma muldę rozszerzającą się w części tylnej, co ułatwia rozładunek materiałów sypkich, a zwłaszcza ziemi, która w czasie transportu często się zbryla.

W standardowej kompletacji producent oferuje zderzak stalowy, natomiast w opcji dostępny jest lekki, aluminiowy. Zastosowano belkę spinającą ściany (lub łańcuch), a wzdłuż skrzyni w jej najwyższym punkcie biegnie rura podtrzymująca opończę, co ogranicza zbieranie się wody. Plandeka przesuwana automatycznie jest opcjonalna i może być obsługiwana za pomocą pilota lub ze skrzynki sterowniczej. Za właściwe naciągnięcie opończy odpowiedzialne są pasy napinające (opcja), wyposażone w specjalne prowadnice. Proponowane są różne typy zamknięć skrzyni: klapa (opcjonalnie z szybrem), jednoskrzydłowe lub symetryczne klapo-drzwi (te ostatnie w opcji z dwoma szybrami). Możliwy jest pełen wywrot skrzyni przykrytej plandeką i opróżnianie jej z ładunku przez otwarte drzwi, klapę albo przez szybry przy zamkniętej klapie.

Strong Master

Skrzynia „złomiarki” nie zwęża się ku tyłowi, jak u wielu konkurentów, co ułatwia rozładunek.

Skrzynia „złomiarki” nie zwęża się ku tyłowi, jak u wielu konkurentów, co ułatwia rozładunek. W ścianach blisko podłogi (dostępne opcjonalnie) umieszczono uchwyty do mocowania ładunku (np. arkusze blach).

Naczepy Strong Master typu half-pipe (o przekroju „półrynny”) mają skrzynie o pojemności 24-43 m3 wykonane z trudnościeralnej stali Hardox 450 koncernu SSAB lub aluminium Endur-Al. Standardowo dla muldy stalowej ściany mają grubość 3 mm, a podłoga 4 mm, ale oczywiście można zamówić wersję wzmocnioną. Dla muldy aluminiowej grubości wynoszą odpowiednio 5 lub 7mm podłoga oraz 5 mm ściany. Skrzynia osadzona na ramie ze stali S700 ma ściany odpowiednio ukształtowane na prasie krawędziowej, z podłużnymi wzmocnieniami. Skrzynia rozszerza się w części tylnej, co ułatwia rozładunek materiałów sypkich, a zwłaszcza ziemi, która w czasie transportu często się zbryla. Jako tylne zamknięcie oferowane są: klapa lub klapo-drzwi.

Plandeka może być podtrzymywana przez rurę położoną wzdłużnie i dzięki temu jest uniesiona w środkowej części, co ogranicza zbieranie się wody. Siłownik wywrotu (marka do wyboru) w standardzie ma górne mocowanie, a w opcji stosowany jest shortcover (z krótkim kielichem). Na ścianie czołowej zamocowany jest podest roboczy (z wejściem z lewej lub prawej strony – do wyboru przez klienta) i drabinka ułatwiająca wchodzenie do wnętrza skrzyni.

 

Dla zredukowania masy w ramach naczep, w odpowiednich miejscach wykonano otwory, co nie zmniejszyło wytrzymałości konstrukcji.

Dla zredukowania masy w ramach naczep, w odpowiednich miejscach wykonano otwory, co nie zmniejszyło wytrzymałości konstrukcji.

Scrap Master

Naczepa do przewozu złomu Scrap Master ma masę własną 7800 kg i skrzynię ładunkową o pojemności 51 m3, którą posadowiono na ramie ze stali S700. Ściany boczne (o grubości 4 mm), ściana przednia, podłoga (4 mm) i poszycie drzwi wykonane są ze stali Hardox 450. Firma SSAB dostarcza blachy o wymaganych wymiarach – ściany boczne wykonywane są z jednego arkusza odpowiednio formowanego na prasie krawędziowej. Ściany zyskują charakterystyczne przegięcia, co wzmacnia konstrukcję, podobnie jak zastosowanie po zewnętrznej stronie od dwóch do czterech pionowych słupów (w zależności od wykonania) i zredukowanie do minimum długości spawów.

Skrzynia ma jednakową szerokość na całej długości. Mając na uwadze, że niektórzy przewoźnicy transportują w naczepach tego typu arkusze blachy, wewnątrz skrzyni opcjonalnie dostępne sąuchwyty do mocowania ładunku. Nie ma tam dodatkowych wzmocnień, które mogłyby utrudniać operację rozładunku. Symetryczne drzwi otwierające się o kąt 270 stopni – ze względów bezpieczeństwa – zaopatrzono w podwójne zamknięcie. Do osłonięcia ładunku producent proponuje opończę z obrzeżem bocznym zabezpieczonym na całej długości listwą aluminiową (chroni plandekę podczas wywrotu). Może być zastosowany siłownik z górnym mocowaniem lub typu shortcover. Na ścianie czołowej zamocowany jest podest roboczy i drabinka ułatwiająca wchodzenie do wnętrza skrzyni.

CB, fot. Wielton

Słowa kluczowe: , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*