Mercedes-Benz: Nowy Sprinter – ergonomiczny, sprawny, pomysłowy, ale wizualnie bez rewolucji


 

Od momentu wprowadzenia na rynek w 1995 roku, Mercedes-Benz Sprinter wyznaczył standardy całej klasie pojazdów dzięki swoim wyjątkowym właściwościom. Trzecia generacja tego bestsellera wśród dużych samochodów dostawczych miała światową premierę w nowo wybudowanym centrum logistycznym Mercedes-Benz na wyspie Mercator w Duisburgu.

 

 Mercedes-Benz: Nowy Sprinter – ergonomiczny, sprawny, pomysłowy, ale wizualnie bez rewolucji

Mercedes-Benz: Nowy Sprinter – ergonomiczny, sprawny, pomysłowy, ale wizualnie bez rewolucji

Nowego Sprintera już teraz można zamówić w Niemczech w cenie od 19.990 euro (bez VAT), a od czerwca będzie dostępny w salonach Mercedes-Benz, w tym w Van ProCenter. Z kolei w 2019 roku w ramach strategii tworzenia elektrycznych flot komercyjnych Mercedes-Benz Vans wprowadzi na rynek nowego eSprintera. – Port śródlądowy w Duisburgu łączy globalność i nowoczesną logistykę na najwyższym poziomie, dlatego jest idealnym środowiskiem do zaprezentowania nowego Sprintera. Samochód zachował swoje tradycyjne atrybuty, dzięki którym od początku swojej obecności na rynku odnosi sukcesy na całym świecie – elastyczność, solidność i ekonomiczność. Jednocześnie zachwyca niespotykaną nowoczesnością, na przykład usieciowieniem i różnorodnością, co czyni go pierwszym tak kompleksowym rozwiązaniem systemowym dla flot komercyjnych, zarówno dla Mercedes-Benz Vans, jak i dla całej branży – mówi Volker Mornhinweg, szef Mercedes-Benz Vans.

 

Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

Nowa generacja Sprintera imponuje dynamicznym wyglądem, komfortem i bezpieczeństwem na poziomie oferowanym w samochodach osobowych. Jednocześnie zapewnia maksymalną ekonomiczność dzięki niższym całkowitym kosztom operacyjnym i funkcjom dopasowanym do potrzeb klienta. Jedną z najważniejszych jest kompleksowa łączność internetowa. Nowe, sieciowe usługi Mercedes PRO w połączeniu z zupełnie nowymi systemami multimedialnymi MBUX (Mercedes-Benz User Experience) stanowią doskonałą podstawę dla spełnienia wszystkich wymagań logistycznych i transportowych. I to zarówno w przypadku kompleksowego zarządzania dużą flotą, jak i niewielkiej floty małej firmy. Mercedes PRO connect łączy menedżera floty ze wszystkimi pojazdami i kierowcami. Umożliwia to zarządzanie zleceniami w trybie online, a informacje o pojeździe, takie jak lokalizacja, poziom paliwa lub terminy przeglądów, mogą być pozyskiwane niemal w czasie rzeczywistym. Wraz z wejściem na rynek Mercedes PRO connect wprowadzonych zostanie osiem dostępnych fabrycznie pakietów obejmujących zagadnienia dotyczące floty, pojazdu, kierowcy i usług lokalizacyjnych. Wśród nich rozwiązania umożliwiające np. nadzór nad pojazdem i operacjami, które wykonuje, komunikację z flotą, zarządzanie eksploatacją, a także cyfrowy dziennik kierowcy.

Furgon, Tourer, podwozie, autobus lub kabina do zabudowy jako typy zabudowy, trzy konfiguracje napędu, konstrukcja kabiny, długość nadwozia, tonaż, wysokość przestrzeni ładunkowej i cechy wyposażenia – już tylko te parametry pozwalają na dalszy wzrost liczby możliwych wariantów Sprintera. Dzięki nim można skonfigurować ponad 1700 różnych wersji pojazdu. Maksymalna modułowość stanowi rdzeń nowej koncepcji Sprintera, odpowiadając na wymagania właściwe dla każdego sektora i każdego segmentu użytkowników.

Zakres możliwości obejmuje np. rozwiązania dla usług kurierskich przy dostawie na „ostatnim kilometrze”, dla transportu towarów na większe odległości lub dla techników serwisowych używających pojazdu jako mobilnego magazynu części zamiennych. Nowy Sprinter może być również wykorzystywany jako kamper, autobus lub ambulans. Do sprawdzonych napędów na tylne oraz na cztery koła dołączył teraz nowy napęd na przednią oś. Ze względu na różnice wynikające z konstrukcji pojazd w tej wersji może przewieźć ładunek cięższy o 50 kg w porównaniu do wariantu z napędem na tylną oś. Obniżony o 80 mm w stosunku do poprzednika dolny próg załadunkowy sprawia, że załadunek/rozładunek komercyjnie używanych Sprinterów i wejście/wyjście z części mieszkalnej i sypialnej w przypadku zabudowy kempingowej są znacznie wygodniejsze.

Najważniejsze cechy nowego Sprintera to dwie nowo opracowane przekładnie napędu na przednie koła. Dziewięciobiegowa, automatyczna przekładnia hydrokinetyczna jest pierwszą tego typu w segmencie dużych samochodów dostawczych. Zakresy biegów są stopniowane, aby zapewnić optymalną równowagę między niskim zużyciem paliwa i sprawnością prowadzenia. Inne zalety to niski poziom hałasu i wyjątkowy komfort jazdy. Z kolei nowa, 6-biegowa mechaniczna skrzynia biegów zachwyca komfortem zmiany przełożeń i brakiem drażniących wibracji dźwigni zmiany biegów.

Miejsce pracy kierowcy jest uporządkowane, praktyczne i zaprojektowane tak, aby spełniało odpowiednie wymagania transportowe. Udoskonalenia to m.in. ergonomiczne fotele, uruchamianie bez kluczyka i ulepszony system klimatyzacji. Elastyczna koncepcja schowków zapewnia, że wszystko znajdzie tu swoje miejsce. Ładownia również zyskuje dzięki sprytnym rozwiązaniom. Ergonomiczna zabudowa nadkoli i możliwość wykorzystania w pełni wysokości w części ładunkowej w połączeniu z napędem na przednią oś zwiększają wszechstronność zastosowań. Maksymalna objętość ładowni wynosi 17 m3, a dopuszczalna masa całkowita wyniesie 5,5 t.

W nowym Sprinterze Mercedes-Benz Vans podnosi także standardy segmentu, jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Systemy wspomagające dostępne dla trzeciej generacji pojazdu obejmują np. samoczyszczącą kamerę cofania, pokazującą obraz w lusterku wstecznym, nowoczesny pakiet Parking z widokiem 360 stopni i czujniki deszczu ze zintegrowanym systemem Wet Wiper (spryskiwacze wbudowane są w wycieraczki).

(s)
Fot. Mercedes Benz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*