Schmitz Cargobull: 50 tysięcy „słoni”


Na początku grudnia 2017 r. spółka EWT Truck & Trailer Polska, która reprezentuje interesy Schmitz Cargobull, przekazała firmie Raben 50-tysięczną naczepę tej niemieckiej marki sprzedaną w naszym kraju. „Jubileuszowy” pojazd to naczepa kurtynowa S.CS Mega przeznaczona do pracy w segmencie automotive, w którym Raben Transport wypracowuje ponad 50% swoich obrotów.

Natacha i Dirk Hoffmann (drugi od lewej), właściciele i zarząd EWT Truck & Trailer GmbH & Co. KG, przekazali 50-tysięczną naczepę Schmitz Cargobull sprzedaną w Polsce Marco Rabenowi (pierwszy z lewej) i Pawłowi Trębickiemu, dyrektorowi zarządzającemu Raben Transport (drugi od prawej. Pierwszy z prawej to towarzyszący im Boris Billich, szef sprzedaży firmy Schmitz Cargobull.

Natacha i Dirk Hoffmann (drugi od lewej), właściciele i zarząd EWT Truck & Trailer GmbH & Co. KG, przekazali 50-tysięczną naczepę Schmitz Cargobull sprzedaną w Polsce Marco Rabenowi (pierwszy z lewej) i Pawłowi Trębickiemu, dyrektorowi zarządzającemu Raben Transport (drugi od prawej. Pierwszy z prawej to towarzyszący im Boris Billich, szef sprzedaży firmy Schmitz Cargobull.

Spółka EWT Truck & Trailer Polska, autoryzowany dealer firmy Schmitz Cargobull w Polsce, rozwija współpracę z firmą Raben od początku swego istnienia. Tylko w ciągu ostatnich 8 lat EWT dostarczyła polskim spółkom Grupy Raben dokładnie 1149 pojazdów marki Schmitz Cargobull. – Szczególnie cieszy nas, iż to właśnie długoletniemu i lojalnemu klientowi, firmie Raben Transport, przekazujemy 50-tysięczną naczepę marki Schmitz Cargobull, dostarczoną na rynek przez EWT Polska od początku istnienia, czyli od 1998 roku. Nasza współpraca trwa od ponad 20 lat. Jesteśmy bardzo dumni z naszych dotychczasowych, wspólnych sukcesów – mówi Dirk Hoffmann, właściciel EWT Truck & Trailer.

Certyfikowane bezpieczeństwo

Przekazana naczepa kurtynowa S.CS Mega z plandeką brezentową typu Speed Curtain jest stosowana przez Raben Transport głównie w sektorze motoryzacyjnym, m.in. do transportu części zamiennych dla Mercedes-Benz. To już dobrze sprawdzony przez nią środek transportu. Zabudowa kurtynowa Schmitz Cargobull stanowi w tym przypadku idealne rozwiązanie. Boki plandeki charakteryzują się wysoką wytrzymałością zamocowania bocznego, co jest skutkiem zastosowania w niej wkładanych w pionowe „rękawy” aluminiowych desek. Umożliwiło to zrezygnowanie z poziomego deskowania między kłonicami. To z kolei powoduje, że podczas przeładunków kierowca nie musi wchodzić na naczepę, by wkładać lub wyjmować poziome deski – wystarczy, że odciągnie kurtynę. Ponadto, z uwagi na możliwość zrezygnowania z desek burtowych w przypadku tego rodzaju zabudowy, znacznie skrócone zostają czasy załadunku i rozładunku towarów. Naczepa ma podnoszony hydraulicznie dach i wewnętrzną wysokość 3050 mm.

Marco Raben, współwłaściciel i członek zarządu Raben Transport:  – Mam nadzieję, że ich 100-tysięczna naczepa sprzedana w Polsce też trafi do naszego taboru!

Marco Raben, współwłaściciel i członek zarządu Raben Transport: – Mam nadzieję, że ich 100-tysięczna naczepa sprzedana w Polsce też trafi do naszego taboru!

Osadzona została na produkowanym przez Schmitza trzyosiowym agregacie jezdnym z pneumatycznym zawieszeniem i niskoprofilowymi szerokimi oponami Goodyear Marathon LHT w rozmiarze 455/40 R22,5. Naczepa ma trwałą stalową ramę, która jest w całości ocynkowana i klejoną do niej podłogę z wodoodpornej, zaopatrzonej w przeciwpoślizgową nawierzchnię sklejki. Podłoga wytrzymuje punktowy nacisk osi wózka widłowego o wartości 7 ton.

– Naczepy plandekowe są przez nas użytkowane od 5 do 6 lat, dlatego przy ich zakupach stawiamy zawsze na sprawdzony sprzęt – mówi Paweł Trębicki, dyrektor zarządzający Raben Transport i członek zarządu Grupy Raben. – Decyzje o zakupach podejmujemy pragmatycznie, ale nie bez znaczenia jest dobra współpraca z EWT i ze Schmitzem. Tak jak Raben, są to firmy rodzinne, działające podobnie i kierujące się podobnymi wartościami, jednak gdyby produkt nie był dobry, to byśmy go nie kupowali.

Raben Transport

Raben Transport jest spółką Grupy Raben, specjalizującą się w ładunkach całopojazdowych międzynarodowych, krajowych i intermodalnych. Ma 25-letnie doświadczenie na naszym rynku. Działa w strukturze 5 oddziałów zlokalizowanych na terenie kraju. Swoje usługi świadczy klientom z różnych sektorów gospodarki, w tym OEM automotive w trybie Just-In-Time. – Firma ma ponad 400 zestawów własnych oraz floty kontraktowej. Wszystkie pojazdy naszego własnego taboru spełniają wymagania umowy ADR, a naczepy mają certyfikat DIN-EN 12642 code XL oraz pakiet promowy (huckepack) – dodaje Paweł Trębicki.

Kurtynowa naczepa Schmitz Cargobull S.CS Mega Speed Curtain jest stosowana przez Raben Transport głównie w transporcie dla sektora motoryzacyjnego.

Kurtynowa naczepa Schmitz Cargobull S.CS Mega Speed Curtain jest stosowana przez Raben Transport głównie w transporcie dla sektora motoryzacyjnego.

O dobry stan techniczny floty dba własny, autoryzowany serwis znajdujący się przy siedzibie firmy w podpoznańskich Gądkach. Dla zapewnienia bezpieczeństwa przewożonych towarów, efektywnego zarządzania flotą oraz sprawnej komunikacji pojazdy kompleksowo wyposażono w komputery pokładowe, dzięki którym poza określaniem pozycji pojazdu możliwe jest potwierdzenie statusów realizacji zlecenia, a także przesłanie skanów dokumentacji transportowej. Spółka troszczy się o jakość swoich usług i środowisko naturalne, co potwierdzają posiadane przez nią certyfikaty: ISO 9001:2008/ISO 14001:2004 oraz SQAS (Safety & Quality Assessment System).

Zastosowanie w kurtynach pionowych aluminiowych listew umożliwiło zrezygnowanie z poziomego deskowania między kłonicami.

Zastosowanie w kurtynach pionowych aluminiowych listew umożliwiło zrezygnowanie z poziomego deskowania między kłonicami.

Grupa Raben jest operatorem logistycznym, który oferuje swoje usługi dla małych, średnich i dużych przedsiębiorstw, w ramach outsourcingu kompleksowych usług logistycznych. – 85 lat doświadczeń i uznanie zdobyte na rynku w czasie tego okresu pozwalają nam na budowanie i utrzymywanie długotrwałych relacji z naszymi klientami zgodnie z naszym motto: „Your partner in logistics” – mówi Marco Raben, współwłaściciel i członek zarządu holenderskiego przedsiębiorstwa. – Grupa Raben oferuje kompleksowe usługi logistyczne – logistykę kontraktową, sieć drogową (krajową, międzynarodową, także na wschód od polskich granic), transport chłodniczy (spółka Fresh Logistics), FTL i transport intermodalny, morski oraz powietrzny. Grupa ma własne oddziały w 12 krajach Europy, zatrudnia ponad 9500 pracowników i dysponuje około 1.150.000 m2 powierzchni magazynowych. Prowadzi swoje działania w sposób społecznie odpowiedzialny, skupiając się na: edukacji, bezpieczeństwie i ekologii. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z EWT i ze Schmitz Cartgobull. Mam nadzieję, że ich 100-tysięczna naczepa sprzedana w Polsce też trafi do naszego taboru!

EWT Truck & Trailer

Spółka EWT Truck & Trailer Handels GmbH została założona w 1995 r. Jej siedziba mieści się w Kitzbühel w Austrii. Od ponad 20 lat przedsiębiorstwo działa jako przedstawiciel generalny Schmitz Cargobull w Polsce, Czechach i na Słowacji oraz jako dealer Mercedes-Benz na rynku polskim (samochody ciężarowe) i czeskim (cała gama). Ponad 520 pracowników zajmuje się sprzedażą pojazdów użytkowych, naczep, samochodów osobowych oraz pojazdów używanych. Obok działalności handlowej, EWT Truck & Trailer oferuje kompleksowe usługi posprzedażne w zakresie obsługi i napraw bieżących, napraw gwarancyjnych i powypadkowych. Najwięcej pracowników firma ma w Polsce – 339. U nas też generuje największe obroty, a trzonem jej działalności jest sprzedaż i serwisowanie naczep. W 2017 roku sprzedała ponad 5200 takich pojazdów (naczep kurtynowych, chłodniczych i samowyładowczych), co uczyniło ją niekwestionowanym liderem rynku z udziałem wynoszącym niemal 28%.

Paweł Trębicki, dyrektor zarządzający Raben Transport: – Naczepy plandekowe są przez nas użytkowane od 5 do 6 lat, dlatego przy ich zakupach stawiamy zawsze na sprawdzony sprzęt.

Paweł Trębicki, dyrektor zarządzający Raben Transport: – Naczepy plandekowe są przez nas użytkowane od 5 do 6 lat, dlatego przy ich zakupach stawiamy zawsze na sprawdzony sprzęt.

Firma ma sprawnie działającą własną sieć serwisową (4 nowoczesne wielkopowierzchniowe własne obiekty w Ołtarzewie pod Warszawą, Strykowie k. Łodzi, Gliwicach i Siedlcach – mają one wydajność do 45 pojazdów na dobę) oraz 30 partnerów serwisowych – są to doświadczone firmy zajmujące się obsługą ciężkich pojazdów, często autoryzowani dealerzy producentów samochodów ciężarowych. W magazynach części zamiennych stale jest dostępnych 6200 pozycji. Grupa EWT ma też 16 własnych biur sprzedaży w trzech krajach. Istotnym obszarem działania zatrudnionych w nich specjalistów jest przygotowywanie optymalnych rozwiązań transportowych dla użytkowników naczep i zapewnienie im maksymalnej mobilności.

– Sieć serwisowa pracuje w systemie 24-godzinnym przez 7 dni w tygodniu. Mamy w niej między innymi 16 doskonale wyposażonych samochodów serwisowych, którymi nasi mechanicy są w stanie dojechać na miejsce awarii w ciągu 1-2 godzin. Celem na 2018 rok jest osiągnięcie liczby 40 serwisów działających w naszej sieci i pokrycie kilku „białych plam” na mapie Polski – dodaje Mariusz Mozol, dyrektor serwisu w EWT Truck & Trailer Polska. – Intensywnie pracujemy też nad rozwojem usług związanych z obsługą nowych agregatów chłodniczych – na koniec 2017 roku wykonujemy je już w 15 warsztatach.

Tekst i zdjęcia
Sławomir Rummel

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*