Z Siłą dwóch marek…


Jako jedne z ostatnich swoimi osiągnięciami z 2016 roku w Polsce pochwaliły się działające w jednej grupie producenckiej Volvo Trucks i Renault Trucks. A miały czym, bo sumując ich wyniki należy do nich ponad 23,2% rynku samochodów ciężarowych w naszym kraju. Obie marki bardzo duży nacisk kładą też na wspieranie swoich klientów przez organizowanie szkoleń kierowców i szeroką gamę usług posprzedażnych, zarówno tych dotyczących telematyki, jak i serwisowych.

Volvo Trucks

Rok 2016 był bardzo dobrym rokiem dla branży transportowej, a Volvo Trucks Polska może zaliczyć go do szczególnie udanych. Jednym z sukcesów był nienotowany dotąd wynik sprzedaży – już w październiku firma przekroczyła swój historyczny rekord 3399 sprzedanych pojazdów o dmc 16 t i powyżej, by dwa miesiące później zamknąć rok liczbą 4519 sztuk sprzedanych w tym najważniejszym dla niej segmencie. Sukces ten potwierdza, że w wysoce konkurencyjnym świecie, w którym decyzje o zakupach są powodowane coraz częściej względami racjonalnymi niż emocjonalnymi, marka Volvo Trucks dla wielu przewoźników pozostaje zaufanym partnerem.

Pod koniec 2016 r. Volvo prowadziło akcję skierowaną do małych i średnich firm transportowych pod nazwą „Wspieramy Polski Transport”.

Pod koniec 2016 r. Volvo prowadziło akcję skierowaną do małych i średnich firm transportowych pod nazwą „Wspieramy Polski Transport”. Grupą docelową kampanii, w ramach której oferowane były Volvo FH z silnikami o mocy 460 lub 500 KM, były floty liczące do 20 pojazdów.

Z rekordową sprzedażą 4519 samochodów ciężarowych w segmencie pojazdów o dmc 16 t i powyżej, Volvo Trucks Polska odnotowała udział w rynku na poziomie 18,5%, zajmując drugie miejsce w rankingu wielkości sprzedaży w tym segmencie (rok wcześniej była czwarta). Warto podkreślić, że wynik osiągnięty przez Volvo jest o ponad 37% większy niż w 2015. – To duże osiągnięcie, bo cały rynek w tym sektorze urósł „tylko” o 21% – komentuje Paweł Węcłowski, dyrektor sprzedaży Volvo Trucks. – Na ten sukces złożyło się wiele czynników – przede wszystkim doskonała, indywidualnie dostosowana do potrzeb klientów oferta wydajnych, bezpiecznych i ekonomicznych pojazdów ciężarowych Volvo Trucks oraz towarzyszących im usług. Polska organizacja Volvo Trucks uzyskała wzrost zarówno jeśli chodzi o sprzedaż kontraktów serwisowych (o 38%), jak i liczbę pojazdów objętych telematyką
– tu wzrost wyniósł 40%.

Renault Trucks

Po paru nie najlepszych pod względem wielkości sprzedaży dla drugiej marki w Grupie, czyli Renault Trucks, także o niej tym razem można mówić w kategorii sukcesu. W roku 2016 udziały rynkowe Renault Trucks urosły o 36,4% co, podobnie jak w przypadku Volvo, jest zdecydowanie lepszym wynikiem niż rynek (21% >16 t). Trzyletni okres pobytu nowej gamy samochodów francuskiego producenta na rynku to wystarczająco dużo, aby pojazdy dały poznać się jako niezawodne i oszczędne. Coraz mniej osób postrzega je przez perspektywę poprzednich modeli Premium czy Magnum. Handlowcy Renault Trucks ulokowali na naszym rynku 1657 pojazdów (dane CEP), z czego aż 1405 to pojazdy o dmc powyżej 16 t, głównie ciągniki siodłowe typu T.
Taki wynik pozycjonuje markę na szóstym miejscu w rankingu sprzedaży w klasie ciężkiej. Ponad 41% pojazdów Renault Trucks sprzedanych w 2016 r. objętych było kontraktem serwisowo-naprawczym Start & Drive, z czego 96% to kontrakty Excellence, czyli pełne.

Najlepszy od paru lat wynik sprzedaży Renault Trucks zawdzięcza głównie ciągnikom siodłowym typu T.

Najlepszy od paru lat wynik sprzedaży Renault Trucks zawdzięcza głównie ciągnikom siodłowym typu T.

Przez ostatnie trzy lata Renault Trucks dostarczyło na polski rynek ponad 5000 pojazdów, z czego 90% to pojazdy z gamy T, a wśród nich 60% to pojazdy z silnikiem 11-litrowym. – Zauważamy duże zainteresowanie naszych klientów pojazdami z silnikiem 13-litrowym, także z kabinami High Sleeper Cab (około 30% sprzedaży) – mówi Ewa Jezierska, dyrektor sprzedaży Renault Trucks w Polsce. – Bierzemy to za dobry znak: już nie cena, ale jakość i wyposażenie stają się czynnikiem decydującym o wyborze marki. Spodziewamy się, że silniki 13-litrowe staną się jeszcze bardziej atrakcyjne, przeszły bowiem modernizację, m.in. nowy jest układ zasilania paliwem i materiały, a wsparte zmianami konstrukcyjnymi innych podzespołów pozwalają obniżyć zużycie paliwa do 4% w porównaniu z modelami sprzed 2016 roku.

Szkolenia w ramach akcji „Profesjonalni kierowcy” będą odbywały się na samochodach obu marek.

Szkolenia w ramach akcji „Profesjonalni kierowcy” będą odbywały się na samochodach obu marek.

Profesjonalni kierowcy

Niedostateczna liczba kierowców zawodowych na rynku jest dziś jednym z największych problemów branży transportowej. Z tego punktu widzenia na szczególną uwagę zasługuje wdrożony w kwietniu ub. roku projekt akcji społecznej „Profesjonalni kierowcy”, którego inicjatorami są Volvo Trucks i Renault Trucks. Celem akcji, która będzie kontynuowana w tym roku, jest podniesienie kwalifikacji kierowców zawodowych i tym samym wsparcie polskiej branży transportowej, na co dzień zmagającej się z problemem braku odpowiednio wyszkolonych kierowców samochodów ciężarowych.

Już 4 kwietnia rusza druga edycja akcji „Profesjonalni kierowcy”. W ramach bezpłatnych kursów przeszkolonych zostanie 300 osób, które swoją przyszłość wiążą z branżą transportową. To dla nich nie tylko szansa na zdobycie praktycznych umiejętności, ale także przepustka do znalezienia dobrze płatnej pracy. Warunkiem uczestnictwa jest posiadanie w dniu szkolenia ważnego prawa jazdy kategorii C+E.
Polski transport jest jednym z najsilniejszych w Europie i cały czas dynamicznie się rozwija. Dziś w firmach z tego sektora pracuje ponad 700 tys. kierowców, ale mimo to każdego roku na rynku brakuje około 30 tys. nowych pracowników. Prawie połowa z nich ukończyła 65 lat, dlatego deficyt w tym zawodzie będzie narastał.

Aby wspomóc przedsiębiorstwa transportowe, pięć firm związanych z branżą – Volvo Trucks, Renault Trucks, Wielton, Ergo Hestia i Michelin – po raz drugi organizuje tę akcję. Jej celem jest bezpłatne szkolenie osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z ciężarówkami. Podczas zajęć uczestnicy dowiadują się m.in. jak bezpiecznie prowadzić samochód ciężarowy, jak przygotować go do drogi, zabezpieczyć ładunek, manewrować 40-tonowym zestawem, poznają przepisy dotyczące czasu pracy kierowców, mają też zajęcia z pierwszej pomocy.

W 2016 r. takie szkolenie ukończyło 100 osób. Organizatorzy zapowiadają, że w tegorocznej edycji będzie ich trzykrotnie więcej. – W ubiegłym roku akcja obejmowała 12 sesji szkoleniowych, które odbywały się w centralnej części kraju. Tym razem zajęcia zorganizujemy w różnych regionach Polski. W trakcie 15 sesji planujemy przeszkolić 300 osób, które po zakończeniu kursu otrzymają od nas specjalny certyfikat – zapowiada Marcin Majak, Marketing Manager Renault Trucks.

Dane kierowców, którzy uzyskają certyfikat, trafią następnie do specjalnej bazy, do której będą miały dostęp największe firmy transportowe i logistyczne w kraju. To zwiększy szanse na znalezienie stabilnej i atrakcyjnej finansowo pracy w firmach o międzynarodowym zasięgu. Nowością w tegorocznej edycji akcji jest także specjalna kampania Volvo Trucks, w ramach której firma dofinansuje szkolenia kwalifikacji wstępnej dla 100 przyszłych kierowców. – Kwalifikacja wstępna to kurs, jaki musi ukończyć każda osoba, która chce pracować jako kierowca w transporcie drogowym. Wiąże się to jednak z ogromnym wydatkiem i szczególnie dla osób młodych może być dużym ograniczeniem. Dlatego w ramach specjalnej kampanii i programu „Profesjonalni kierowcy” dofinansujemy kurs na kwalifikację wstępną dla 100 kierowców. Na stronie internetowej www.profesjonalnikierowcy są podane szczegóły tej akcji – dodaje Michał Proc, dyrektor ds. rozwiązań biznesowych w Volvo Group Trucks Poland. – Uczestnicy tegorocznych szkoleń nauczą się nie tylko, jak jeździć bardziej efektywnie, ale przede wszystkim zwiększą swoją wiedzę na temat bezpiecznej jazdy. Ze statystyk Komendy Głównej Policji wynika, że z roku na rok kierowcy ciężarówek coraz rzadziej uczestniczą w wypadkach drogowych. Chcemy już od samego początku przekazywać kierowcom najlepsze praktyki, dzięki którym na drogach będzie bezpieczniej.

Więcej przeczytasz w najnowszym wydaniu Ciężarówek.

(rum)
Fot. Volvo Trucks, Renault Trucks

Słowa kluczowe: , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*