Cięzarówki Cięzarówki
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona główna
  • Aktualności
    • Wszystko
    • Akcesoria
    • Analizy
    • Autobusy
    • Autonomiczne pojazdy
    • Bezpieczeństwo
    • Ciekawostki
    • Drogi
    • Ekologia
    • Eksploatacja
    • Elektromobilność
    • Finanse
    • Galeria
    • Kadry
    • Karty paliwowe
    • Logistyka
    • Moja ciężarówka
    • Naczepy
    • Oleje i paliwa
    • Opony
    • Pick-up
    • Prawo
    • Prezentacje
    • Przewoźnicy
    • Rynek
    • Serwis
    • Targi
    • Technika
    • VAN
    • Wydarzenia
    • Solaris: ekologiczne autobusy miejskie z Bolechowa pojadą do Katowic
      Solaris: ekologiczne autobusy miejskie z Bolechowa pojadą do Katowic
      Luty 15, 2019 0
      4624
    • Q-Service: Isuzu D-MAX dla PKP
      Q-Service: Isuzu D-MAX dla PKP
      Luty 15, 2019 0
      3186
    • PKO Leasing liderem rynku leasingu z historycznym wynikiem sprzedaży
      PKO Leasing liderem rynku leasingu z historycznym wynikiem sprzedaży
      Luty 15, 2019 0
      281
    • Image Award 2019: nagroda za pierwsze miejsce trafiła do Schmitz Cargobull
      Image Award 2019: nagroda za pierwsze miejsce trafiła do Schmitz Cargobull
      Luty 14, 2019 0
      3785
  • Artykuły
    • Wszystko
    • 4x4
    • Autobusy
    • Ciekawostki
    • Eksploatacja
    • Galeria
    • Jazda próbna
    • Logistyka
    • Naczepy
    • Nowości
    • Oleje i paliwa
    • Opony
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Prezentacje
    • Producenci
    • Przewoźnicy
    • Rynek
    • Serwis
    • Sport
    • Targi
    • Technika
    • Wydarzenia
    • Wywiad
    • VW Samochody Użytkowe: Cały z Polski…
      VW Samochody Użytkowe: Cały z Polski…
      Luty 14, 2019 0
      1941
    • DAF: Przebój numer 1
      DAF: Przebój numer 1
      Luty 13, 2019 0
      11844
    • Mitsubishi: Będzie hit?
      Mitsubishi: Będzie hit?
      Luty 13, 2019 0
      452
    • Jadą żurawie…
      Jadą żurawie…
      Luty 13, 2019 0
      1161
  • Prawo
  • Prenumerata
  • Redakcja
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj

    Ciężarówka się o mnie troszczy…

    Czerwiec 21, 2018

    Lisa Kelly – Amerykanka, która od kilkunastu lat jeździ dużą ciężarówką, głównie na północy Kanady i Alasce. Poza pracą kierowcy wzięła udział w 9 sezonach telewizyjnej serii „Ice Road Truckers” oraz 2 sezonach programu, „Ice Road Truckers Drogi śmierci”. Brała też udział w testach olejów Delo i teraz uczestniczy w ich promocji. Przy okazji opowiada chętnie o swojej pracy za kierownicą. Poza ciężarówką, Lisa przepada za motocrossem i jazdą na motocyklach, także terenowych. Uwielbia też jeździć konno i trenować konie, zajmuje się także ich ratowaniem. Obecnie ma 7 rumaków, z czego 3 uratowane przed rzeźnią. Chciałaby wziąć w przyszłości udział w wyścigach samochodów ciężarowych.

    Lisa Kelly – Ciężarówka się o mnie troszczy...

    Skąd Twoje zainteresowanie ciężarówkami? Jak zostałaś kierowcą takiego kolosa?
    – Dorastałam na Alasce, gdzie widziałam nieraz duże trucki i ich kierowców. 14 lat temu pomyślałam, że nie chcę siedzieć za biurkiem, mieć „papierkową” robotę i każdy dzień spędzać dokładnie tak samo. Fascynowały mnie podróże, podczas których można się czegoś nauczyć, poznać nowe miejsca. Początki nie były łatwe. A później dostałam propozycję stacji telewizyjnej i dzięki temu zjeździłam i zobaczyłam jeszcze więcej. Jednocześnie nabrałam doświadczenia, jak sobie radzić w trasie z codziennym życiem i potrzebami, jakie ma człowiek.

    Ile kilometrów rocznie przejeżdżasz? Ciężko pracujesz?
    – Nie wiem dokładnie, nie liczę tego. Zresztą od czasu, gdy pracuję z telewizją i teraz z Chevronem, te trasy wyglądają inaczej. Pokonuję pewnie trochę mniej kilometrów również dlatego, że sporo jeżdżę w zimie, na ośnieżonych i oblodzonych trasach. Tam jeździ się trochę wolniej, niż po suchej nawierzchni asfaltowej. Temperatura minus 15-16 stopni jest normalna w mojej pracy. Moja ciężarówka powinna się troszczyć o mnie w takim chłodzie. A poważnie, potrzebuję w tych warunkach dobrej maszyny, która działa bez zarzutu, do czego także przyczynia się olej w silniku. Podczas jazdy chcę myśleć o tym, jaka piosenka będzie następna w radiu, a nie obawiać się, że za chwilę może się coś złego stać z moim truckiem.

    Jak sobie radzisz ze zmęczeniem?
    – Jeździmy w cyklach 15 godzin, później 10 godzin przerwy. Oczywiście sen jest najlepszym odpoczynkiem. Ale robię też czasem przystanki, wtedy trochę spaceruję, jakaś mała gimnastyka. Żadnych rewelacji, typowa praca kierowcy. Poza tym, w dni wolne zajmuję się końmi, które są moją pasją. Jeżdżę też moimi motocyklami. To jest bardzo ważne, jak spędzasz czas wolny w domu. Ja po dniach wolnych chętnie wracam do pracy, na trasę, bo dobrze wykorzystałam przerwę.

    Czy jeździłaś kiedyś po europejskich drogach? Jakie widzisz różnice w porównaniu z innymi kontynentami, na których już podróżowałaś ciężarówką?
    – Jeździłam i największa różnica to oczywiście przestrzeń. Gdy jeżdżę na długich dystansach w Ameryce Północnej, rzadko widzę inne ciężarówki. Spotkanie kogoś na drodze jest wydarzeniem. Tutaj jeździsz między truckami, jest ich pełno! Szwecja trochę przypominała mi moje strony, ale tylko trochę.

    A kierowcy? Kultura i bezpieczeństwo jazdy?
    – W takim tłoku musisz uważać na każdym kroku. Na mnie wrażenie robią przede wszystkim te nowe pojazdy, jakie tu macie. Ich wyposażenie, także we wszystkie systemy bezpieczeństwa, budzi podziw. To jest trochę, jak w kosmosie. Te ciężarówki prowadzi się o wiele łatwiej i także dzięki temu są bezpieczniejsze. U nas ciężarówki wyglądają znacznie skromniej, a ich wyposażenie jest uboższe, czasem nawet znacznie. Poza tym nasze pojazdy są większe, do czego też musiałbyś się przyzwyczaić. Tu na wielu drogach miałyby trochę problemów z poruszaniem się ze względu na swoje gabaryty. Przy takim natężeniu ruchu kultura jazdy wydaje się obowiązkiem, ale niestety nie zawsze tak jest.

    A jak u was reagują kierowcy, gdy spotykają Cię na drodze? Kobieta w dużym trucku nie jest przecież częstym zjawiskiem…
    – Byłam jedną z pierwszych kobiet, które u nas zaczynały. Na początku wywoływało to przede wszystkim zdziwienie. Z czasem było łatwiej. Kierowcy już mnie poznali, a po debiucie w telewizji, to już całkiem się zmieniło. Teraz słyszę przeważnie tylko „aaa… to przecież Lisa”, jakbym była ich dobrą koleżanką. Wielu kierowców mi pomagało i pomaga. Dużo się też od kolegów po fachu nauczyłam. Nigdy nie spotkała mnie jakaś przykrość na trasie z tego powodu, że jestem kobietą. Czasem wywołuję jeszcze zaciekawienie innych użytkowników drogi.

    Jak Ci się podoba w Polsce?
    – Bardzo. Jestem tutaj pierwszy raz i żałuję, że tak krótko. Tego jednak wymaga promocja marki Delo. Podróżujemy po Europie samolotami z miasta do miasta. Ale z tego, co widziałam, a także z kontaktów z ludźmi, których spotkałam, mam bardzo miłe wrażenia. Może kiedyś tu wrócę i będę mogła lepiej poznać Polskę.

    Rozmawiał Klaudiusz Madeja
    Fot. autor

    Tagi : nasze sprawy, wywiady
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Powiązane posty

    • Artykuły, Jazda próbna

      VW Samochody Użytkowe: Cały z

      VW Samochody Użytkowe: Cały z Polski…
      Artykuły, Prezentacje

      DAF: Przebój numer 1

      DAF: Przebój numer 1
      4x4, Artykuły

      Mitsubishi: Będzie hit?

      Mitsubishi: Będzie hit?

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Nowe wydanie

    Ciężarówki – styczeń-luty 2019

    Na skróty

    Redakcja
    Prenumerata
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Ciężarówki

    E-wydanie

    Ciężarówki – styczeń-luty 2019

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,3019
    USD/PLN
    3,7919
    CHF/PLN
    3,7814
    GPB/PLN
    4,8941
    NOK/PLN
    0,4426

    CENY PALIWA

    Pb98
    5,09
    Pb95
    4,78
    ON
    5,03
    LPG
    2,19
    CNG
    3,74
    © 2018 copyright APRA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Drogi Użytkowniku

    Od 25 maja 2018 roku mają zastosowanie przepisy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego ich przepływu (RODO). Uwzględniając powyższe przepisy uległ zmianie nasz regulamin portalu oraz regulamin prywatności i plików cookies. W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o zasadach przetwarzania Twoich danych po dniu 25 maja 2018 roku.

    Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie zgody poprzez zaznaczenie pola „AKCEPTUJ”. Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.
    Nie spamujemy, więc nie musisz się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten portal. Reklamodawców dobieramy w taki sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

    Podane przez Ciebie dane osobowe nie podlegają sprzedaży podmiotom trzecim, będą przetwarzane jedynie w ramach korzystania przez Ciebie z newslettera/usług handlowych i innych funkcjonalności portalu www.trucks.com.pl, w tym w plikach cookies przez Właściciela portalu Apra Sp. z o.o. z siedzibą w Myślęcinku ul. Bażancia 1, 86-031 Osielsko email: redakcja@trucks.com.pl, tel./fax.: 52 584 17 40. Podstawą przetwarzania danych jest Twoja Zgoda a w celu świadczenia usług niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie.
    Masz prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania. Masz także prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Kontakt do Inspektora Ochrony Danych w Apra sp. z o.o. email: iod@apra.pl. W celu obsługi portalu www.trucks.com.pl oraz wysyłania informacji o produktach i usługach angażujemy specjalistycznych usługodawców, którzy przetwarzają dane osobowe uczestników zgodnie z naszymi zaleceniami we wskazanym celu i zakresie, przestrzegając wymaganych środków bezpieczeństwa. Twoje dane osobowe będą przechowywane do czasu odwołania przez Ciebie zgody.
    Możemy indywidualizować treść wysyłanych informacji o produktach i usługach w taki sposób, aby zawierały takie informacje, które uznamy za szczególnie interesujące dla Ciebie. Do takiej indywidualizacji informacji zaliczamy m.in. historię  oglądanych przez Ciebie stron.
    Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowych, analitycznych oraz na profilowanie zbieranych w ramach korzystania przeze mnie z funkcjonalności portalu trucks.com.pl w tym zapisywanych w plikach cookies przez Apra sp.  z o.o. Wyrażenie tej zgody jest dobrowolne i możesz ją dowolnym momencie wycofać, z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.

    AkceptujNie teraz