Cięzarówki Cięzarówki
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona główna
  • Aktualności
    • Wszystko
    • 4x4
    • Akcesoria
    • Analizy
    • Autobusy
    • Autonomiczne pojazdy
    • Bezpieczeństwo
    • Ciekawostki
    • Drogi
    • Ekologia
    • Eksploatacja
    • Elektromobilność
    • Finanse
    • Galeria
    • Giełdy
    • Kadry
    • Karty paliwowe
    • Logistyka
    • Moja ciężarówka
    • Naczepy
    • Oleje i paliwa
    • Opony
    • Pick-up
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Prezentacje
    • Producenci
    • Przewoźnicy
    • Rynek
    • Serwis
    • Sport
    • Targi
    • Technika
    • VAN
    • Wydarzenia
    • Zdrowie
    • Serbski kierowca na dwóch kartach
      Serbski kierowca na dwóch kartach
      30 grudnia, 2021 0
      343947
    • Elektryczne Solarisy będą wozić dzieci do szkoły
      Elektryczne Solarisy będą wozić dzieci do szkoły
      30 grudnia, 2021 0
      23326
    • Turecki kierowca ciężarówki z wyłącznikiem tachografu
      Turecki kierowca ciężarówki z wyłącznikiem tachografu
      29 grudnia, 2021 0
      343766
    • Goodyear dostarczy opony dla dwóch gigantów wyścigów w Rajdzie Dakar 2022
      Goodyear dostarczy opony dla dwóch gigantów wyścigów w Rajdzie Dakar 2022
      29 grudnia, 2021 0
      4859
  • Artykuły
    • Wszystko
    • 4x4
    • Autobusy
    • Bezpieczeństwo
    • Ciekawostki
    • Eksploatacja
    • Elektromobilność
    • Galeria
    • Jazda próbna
    • Logistyka
    • Naczepy
    • Nowości
    • Oleje i paliwa
    • Opony
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Prezentacje
    • Producenci
    • Przewoźnicy
    • Rynek
    • Serwis
    • Sport
    • Targi
    • Technika
    • Wydarzenia
    • Wywiad
    • Daimler Truck przenosi do Wörth zabytkowe pojazdy użytkowe
      Daimler Truck przenosi do Wörth zabytkowe pojazdy użytkowe
      14 grudnia, 2021 0
      10332
    • Zmiana nazwy firmy z Daimler AG na Mercedes-Benz Group AG
      Zmiana nazwy firmy z Daimler AG na Mercedes-Benz Group AG
      17 października, 2021 0
      10167
    • Mercedes-Benz Trucks: Nowy Citan z rozwiązaniami wspierającymi komfort codziennej pracy
      Mercedes-Benz Trucks: Nowy Citan z rozwiązaniami wspierającymi komfort codziennej pracy
      18 sierpnia, 2021 0
      23082
    • Mercedes-Benz Trucks: Actros L – samochód ciężarowy premium do transportu dalekobieżnego
      Mercedes-Benz Trucks: Actros L – samochód ciężarowy premium do transportu dalekobieżnego
      22 lipca, 2021 0
      23250
  • Prawo
  • Prenumerata
  • Kontakt
  • Archiwum
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Ford: nowy Ranger Raptor wybiera się do Europy
    Ford: nowy Ranger Raptor wybiera się do Europy
    Ford: nowy Ranger Raptor wybiera się do Europy
    Ford: nowy Ranger Raptor wybiera się do Europy
    Ford: nowy Ranger Raptor wybiera się do Europy
    Ford: nowy Ranger Raptor wybiera się do Europy
    Ford: nowy Ranger Raptor wybiera się do Europy
    Ford: nowy Ranger Raptor wybiera się do Europy
    Ford: nowy Ranger Raptor wybiera się do Europy
    Ford: nowy Ranger Raptor wybiera się do Europy
    Ford: nowy Ranger Raptor wybiera się do Europy
    Ford: nowy Ranger Raptor wybiera się do Europy
    Ford: nowy Ranger Raptor wybiera się do Europy
    Ford: nowy Ranger Raptor wybiera się do Europy

    Ford: nowy Ranger Raptor wybiera się do Europy

    29 sierpnia, 2018

    Nowy Ford Ranger Raptor – najtwardsza i najmocniejsza wersja najlepiej sprzedającego się w Europie pickupa zadebiutowała na Starym Kontynencie na targach gier komputerowych Gamescom jeszcze przed wprowadzeniem na rynek w 2019 roku.

    Opracowany przez Ford Performance, burzący spokój Ranger Raptor przeznaczony jest dla ludzi prowadzących ekscytujący styl życia na świeżym powietrzu i może poradzić sobie z najtrudniejszymi wyzwaniami spotykanymi na bezdrożach. Zdolność do poruszania się w każdym terenie zapewnia ultra-mocne podwozie, specjalnie opracowane zawieszenie i odpowiednie do tego opony, a także moc 213 KM i moment obrotowy 500 Nm, dostarczane przez silnik EcoBlue, współpracujący z 10-biegową, automatyczną skrzynią biegów, a wszystko to wspomagane przez system Terrain Management. Ranger Raptor dołączony w wersji cyfrowej do gry wideo Forza Horizon 4 jest pierwszym pojazdem, który kiedykolwiek zadebiutował na targach Gamescom.

    Opracowany przez Ford Performance dla prawdziwych entuzjastów samochodów terenowych, pierwszy w historii Ranger Raptor trafi do sprzedaży w Europie w połowie 2019 roku. Samochód napędzany będzie wersją Bi-turbo 2-litrowego silnika wysokoprężnego EcoBlue. Majestatycznemu wyglądowi, który uzyskano dzięki niesamowitym rozmiarom i ekstremalnej stylizacji Rangera, towarzyszy unikalne podwozie Ford Performance, zoptymalizowane pod kątem jazdy po bezdrożach i zdolności do jazdy w dowolnym terenie.

    Firmy Ford i Microsoft ujawniły też, że nowy Ranger Raptor pojawi się w nowej wersji gry wideo Forza Horizon 4 jeszcze w tym roku, dając fanom ekstremalnej jazdy nową możliwość doświadczenia niespotykanych dotąd możliwości pickupa. Prezentując nowego Forda Rangera Raptora na Gamescom – czyli na największej imprezie tego typu w Europie, Ford stał się pierwszym producentem, który zaprezentował nowy pojazd w ramach tego wydarzenia. – Zapomnij o wszystkim, co wydaje ci się, że wiesz o pickupach – powiedział Leo Roeks, dyrektor europejskiego oddziału Ford Performance. – Nasz nowy Ranger Raptor to inny gatunek – rasowy, pustynny rajdowiec przygotowany na ekstremalny styl życia swojego właściciela. Dysponuje skrzynią ładunkową i potrafi pracować godzinami w najtrudniejszych warunkach.

    Podwozie Rangera Raptora zbudowano tak, by wytrzymało ekstremalne przygody w terenie. Wyjątkowa, niezwykle mocna rama korzysta z wysokowytrzymałej stali niskostopowej, by przetrwać obciążenia przenoszone w czasie rajdów terenowych. Wywodzące się z rajdów terenowych zawieszenie Raptora zostało specjalnie zaprojektowane, by poradzić sobie przy dużej prędkości z zaskakującym przeciętnego kierowcę terenem, pozwalając mu utrzymać pełną kontrolę, a nawet komfort jazdy. Amortyzatory FOX z tłumieniem zależnym od położenia zapewniają wyższe siły tłumiące w ekstremalnych warunkach, gwarantując niezrównane możliwości jazdy w terenie oraz niższe siły tłumienia w bardziej umiarkowanych warunkach, co zapewnia płynniejszą jazdę drogową.

    Z przodu wysokowydajne amortyzatory z tłokami o średnicach 46,6 mm współpracują z aluminiowymi wahaczami i są osadzone w wysokich kolumnach amortyzatorów. W specjalnie zaprojektowanym, nowym zawieszeniu tylnym z kolumnami coilover i drążkami Watta uzyskano ruch pionowy tylnej osi w górę i w dół przy bardzo niewielkich przemieszczeniach bocznych. Hamowanie odbywa się za pomocą dwutłoczkowych przednich zacisków hamulcowych i wentylowanych tarcz o średnicy 332 mm o grubości 32 mm. Z tyłu znalazły się wentylowane tarcze o średnicy 332 mm mają grubość 24 mm.

    Terenowe opony BF Goodrich 285/70 R17 zostały opracowane specjalnie dla modelu Ranger Raptor. Opony mierzące 838 mm średnicy i 285 mm szerokości, mają wytrzymałe ścianki boczne, które pozwalają na pewne poruszanie się w najbardziej nieprzyjaznych środowiskach, a agresywnie terenowy wzór bieżnika zapewnia przyczepność w warunkach nawierzchni mokrych, błotnych, piaskowych i śniegowych.

    – Wyjątkowe wrażenia z jazdy Rangerem Raptorem, stają się niezrównane, gdy „ciśniesz” go na bezdrożach. Wiesz, że możesz jechać jak król na drodze – podsumowuje Damien Ross, główny inżynier programu Ranger Raptor, Ford Motor Company. – Wszystko, co określa ten model opiera się na wyjątkowo wyrafinowanych wrażeniach z jazdy i funkcjonalności Rangera, ale w przypadku Raptora wszystko to idzie znacznie dalej. Z punktu widzenia miłośnika bardzo dynamicznej jazdy, jest to szczególnie wyjątkowy pojazd.

    Ranger Raptor otrzymał ponadto bardzo solidną ochronę podwozia, która pozwala mu nie bać się przeszkód terenowych. Nowa podwoziowa płyta osłonowa wykonana jest z wysokowytrzymałej stali o grubości 2,3 mm i jest dodatkiem do standardowej osłony silnika Rangera i osłon dolnych reduktora.

    Niemożliwy do przeoczenia przedni wlot powietrza, inspirowany możliwościami pierwszego na świecie seryjnego pojazdu terenowego o tak wysokich osiągach – Fordem F 150 Raptor – dominuje w przestrzeni między ksenonowymi reflektorami i mocowanym do ramy przednim zderzakiem. Chroniący przed pustynnymi przygodami przedni zderzak zawiera również nowe diodowe światła przeciwmgielne i funkcjonalne kanały powietrzne, poprawiające opływ powietrza wokół nadwozia.

    Wyjątkowo szerokie, kompozytowe błotniki przednie nie boją się uszkodzeń powodowanych przez przemieszczenia terenowych opon, pozwalając na dłuższy skok zawieszenia i stosowanie większych rozmiarów opon. Zewnętrzne progi boczne są specjalnie zaprojektowane, by zapobiec uderzeniom kamieni w tylne elementy pojazdu, a dodatkowo zostały wyposażone w otwory odpływowe odprowadzające piasek, błoto i śnieg.

    Ranger Raptor umożliwia kierowcy wybór spośród sześciu trybów pracy systemu Terrain Management, by umożliwić optymalne radzenie sobie z różnymi scenariuszami jazdy i rodzajami warunków terenowych, a w tym:

    • tryb normalny (Normal) – zorientowany na komfort, oszczędność paliwa i drogowe właściwości jezdne;
    • sportowy (Sport) – dostosowany do dynamicznej jazdy w terenie;
    • trawa/szuter/śnieg (Grass/Gravel/Snow) – przewidziany do bezpiecznej i pewnej jazdy po śliskich i nierównych nawierzchniach;
    • błoto/piasek (Mud/Sand) – dostrajanie reakcji pojazdu w celu uzyskania optymalnej przyczepności i momentu napędowego w głębokich, miękkich nawierzchniach, takich jak luźny piasek i błoto;
    • jazda po skałach (Rock) – specjalnie dostosowany do skalistego terenu pokonywanego przy niskiej prędkości, gdzie kluczową rolę odgrywa precyzyjna kontrola sytuacji;
    • rajd pustynny (Baja) – dostrajanie reakcji do szybkiej sportowej jazdy w terenie, ten tryb wybrałby kierowca startujący w słynnym Baja Desert Rally.

    Inżynierowie Forda dokładnie przetestowali potężny 2-litrowy silnik Bi-turbo EcoBlue i 10-biegową przekładnię automatyczną Rangera Raptora, aby sprawdzić wytrzymałość w najtrudniejszych warunkach, w tym działanie turbosprężarki wysokociśnieniowej i niskociśnieniowej, dopóki nie rozgrzały się do czerwoności – nieprzerwanie przez 200 godzin. Obie turbosprężarki pracują szeregowo przy niższych prędkościach obrotowych silnika, zwiększając moment obrotowy i szybkość reakcji na działania kierowcy. Przy wyższych obrotach, większa, niskociśnieniowa turbosprężarka zapewnia osiąganie mocy maksymalnej.

    10-biegową przekładnię automatyczną Forda pożyczono od F-150 Raptora. Została ona zbudowana ze stali o wysokiej wytrzymałości, stopów aluminium i kompozytów, by zoptymalizować jej wytrzymałość i masę. Większy zakres przełożeń przekłada się na lepsze przyspieszenia, dynamiczniejsze reakcje i mniejsze zużycie paliwa. Algorytmy dostosowywania harmonogramu zmian biegów w czasie rzeczywistym pomagają w wyborze najwłaściwszego przełożenia w najwłaściwszym momencie. Unikalna konfiguracja przekładni obejmuje również funkcję „Live in Drive” z łopatkami zmiany biegów dostępnymi w każdej chwili do ręcznego wybierania biegów.

    (s)
    Fot. Ford

    Tagi : 4x4, pickup
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Powiązane posty

    • Artykuły, Producenci

      Daimler Truck przenosi do Wörth

      Daimler Truck przenosi do Wörth zabytkowe pojazdy użytkowe
      Artykuły, Producenci

      Zmiana nazwy firmy z Daimler

      Zmiana nazwy firmy z Daimler AG na Mercedes-Benz Group AG
      Artykuły, Rynek

      Mercedes-Benz Trucks: Nowy Citan z

      Mercedes-Benz Trucks: Nowy Citan z rozwiązaniami wspierającymi komfort codziennej pracy

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Na skróty

    Redakcja
    Prenumerata
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Ciężarówki

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,4683
    USD/PLN
    3,8997
    CHF/PLN
    4,1513
    GPB/PLN
    4,9091
    NOK/PLN
    0,4211

    CENY PALIWA

    Pb98
    4,59
    Pb95
    4,27
    ON
    4,21
    LPG
    1,99
    CNG
    3,21
    © 2018 copyright APRA, wszelkie prawa zastrzeżone