Cięzarówki Cięzarówki
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona główna
  • Aktualności
    • Wszystko
    • Akcesoria
    • Analizy
    • Autobusy
    • Autonomiczne pojazdy
    • Bezpieczeństwo
    • Ciekawostki
    • Drogi
    • Ekologia
    • Eksploatacja
    • Elektromobilność
    • Finanse
    • Galeria
    • Kadry
    • Karty paliwowe
    • Logistyka
    • Moja ciężarówka
    • Naczepy
    • Oleje i paliwa
    • Opony
    • Pick-up
    • Prawo
    • Prezentacje
    • Przewoźnicy
    • Rynek
    • Serwis
    • Targi
    • Technika
    • VAN
    • Wydarzenia
    • Solaris: ekologiczne autobusy miejskie z Bolechowa pojadą do Katowic
      Solaris: ekologiczne autobusy miejskie z Bolechowa pojadą do Katowic
      Luty 15, 2019 0
      4624
    • Q-Service: Isuzu D-MAX dla PKP
      Q-Service: Isuzu D-MAX dla PKP
      Luty 15, 2019 0
      3186
    • PKO Leasing liderem rynku leasingu z historycznym wynikiem sprzedaży
      PKO Leasing liderem rynku leasingu z historycznym wynikiem sprzedaży
      Luty 15, 2019 0
      281
    • Image Award 2019: nagroda za pierwsze miejsce trafiła do Schmitz Cargobull
      Image Award 2019: nagroda za pierwsze miejsce trafiła do Schmitz Cargobull
      Luty 14, 2019 0
      3785
  • Artykuły
    • Wszystko
    • 4x4
    • Autobusy
    • Ciekawostki
    • Eksploatacja
    • Galeria
    • Jazda próbna
    • Logistyka
    • Naczepy
    • Nowości
    • Oleje i paliwa
    • Opony
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Prezentacje
    • Producenci
    • Przewoźnicy
    • Rynek
    • Serwis
    • Sport
    • Targi
    • Technika
    • Wydarzenia
    • Wywiad
    • VW Samochody Użytkowe: Cały z Polski…
      VW Samochody Użytkowe: Cały z Polski…
      Luty 14, 2019 0
      1941
    • DAF: Przebój numer 1
      DAF: Przebój numer 1
      Luty 13, 2019 0
      11844
    • Mitsubishi: Będzie hit?
      Mitsubishi: Będzie hit?
      Luty 13, 2019 0
      453
    • Jadą żurawie…
      Jadą żurawie…
      Luty 13, 2019 0
      1161
  • Prawo
  • Prenumerata
  • Redakcja
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj

    Wysokie zarobki na starcie

    Wrzesień 19, 2018

    Pięć tysięcy złotych netto zarabiają początkujący kierowy zawodowi. To oznacza, że ta grupa dołączyła do najlepiej opłacanych profesji na rynku. Dziś może się równać nawet z prawnikami i informatykami. W dużej mierze to skutek niedoboru kierowców samochodów ciężarowych na rynku. Jednocześnie potencjalni pracodawcy narzekają na niski poziom umiejętności wielu z potencjalnych kandydatów do pracy za kółkiem. By to zmienić, od trzech lat trwa akcja „Profesjonalni kierowcy” zorganizowana przez Volvo Trucks i Renault Trucks przy współpracy z paroma branżowymi liderami.

    Wysokie zarobki na starcie

    Akcja „Profesjonalni kierowcy” powstała z inicjatywy kilku firm, którym zależy na podnoszeniu kwalifikacji przyszłych pracowników branży transportowej. Obecnie wspierają ją firmy: Volvo Trucks, Renault Trucks, Wielton, Continental, ERGO Hestia, MJM. W ramach tego przedsięwzięcia szkolone są osoby, którym zależy na dobrze płatnej pracy w firmach o międzynarodowej renomie. Bezpłatne kursy prowadzone są przez najlepszych instruktorów, a osoby, które biorą w nich udział, mają szansę na uzyskanie certyfikatu potwierdzającego ich profesjonalne przygotowanie do bycia zawodowym kierowcą. Dzięki temu znajdują stabilne zajęcie i atrakcyjne zarobki.

    Szkolenie u przewoźnika

    To inicjatywa, która ma na celu podniesienie bezpieczeństwa na drogach oraz świadomości społecznej na temat wysokiej rangi usług transportowych jako znaczącej gałęzi gospodarki. W ostatnich trzech latach w ramach tej inicjatywy w całej Polsce zorganizowano kilkadziesiąt bezpłatnych kursów dla kierowców posiadających prawo jazdy kategorii C+E, ale do tej pory niepracujących w zawodzie. W szkoleniach wzięło udział ponad 600 kierowców, a 75 procent z nich po kursach podjęło pracę w firmach transportowych. Do końca tegorocznej, trzeciej edycji akcji przeszkolonych zostanie kolejnych 200 osób.

    Szkolenie z jazdy manewrowej na placu Dartomu.

    Szkolenie z jazdy manewrowej na placu Dartomu.

    Volvo Group Trucks zorganizowało niedawno spotkanie prasowe w czasie szkolenia kierowców w firmie Dartom z Grodziska Mazowieckiego. To jedna z największych w Polsce firm zajmujących się transportem międzynarodowym. W jej flocie jeździ ponad 400 ciężarówek, wśród których ponad 80% to pojazdy ciężarowe marki Renault Trucks. W dyskusji o rynku kierowców oprócz prezesa Dartomu, Dariusza Szumachera wzięli udział przedstawiciele organizatorów akcji i ich partnerów.

    Kierowca poszukiwany

    Wilhelm Rożewski, Marketing Manager Volvo Trucks

    Wilhelm Rożewski, Marketing Manager Volvo Trucks

    Z badania pod tytułem „Młodzi kierowcy na rynku pracy” przeprowadzonego na zlecenie organizatorów akcji wśród 200 kierowców zawodowych z maksymalnie dwuletnim stażem w zawodzie wynika, że ponad 30 procent z nich zarabia od 4 do 5 tys. zł netto. Blisko 70 procent otrzymuje na rękę 3-4 tys. zł. Dzięki pensjom na takim poziomie kierowcy znaleźli się w grupie najlepiej wynagradzanych zawodów w Polsce i pod względem zarobków mogą się równać między innymi z informatykami i prawnikami. Jak wynika z danych portalu rekrutacyjnego Pracuj.pl, zarobki absolwentów studiów informatycznych z maksymalnie trzyletnim stażem pracy wynoszą około 4 tys. zł netto. Młody prawnik w trakcie aplikacji otrzymuje zaś na rękę 4,1 tys. zł. – Nie ma wątpliwości, że zarobki kierowców zawodowych będą nadal rosły. Wynika to nie tylko z ogólnych tendencji na rynku pracy, ale przede wszystkim z tego, że są oni obecnie na liście najbardziej poszukiwanych pracowników w Polsce. Już w 2016 roku PwC szacowało, że w kraju brakuje aż 100 tysięcy profesjonalnych kierowców. Jednocześnie branża transportowa rozwija się w coraz szybszym tempie, wytwarzając już aż 6 proc. PKB. Warto też zauważyć, że 2018 rok jest również rekordowy pod względem zakupu nowych pojazdów ciężarowych. Do końca lipca tego roku zarejestrowano już ponad 17.100 samochodów o DMC powyżej 3,5 tony, a to oznacza, że mamy za sobą trzynasty miesiąc wzrostów i najlepszy lipiec w historii – mówi Wilhelm Rożewski z Volvo Trucks.

    Polski transport (dane za lata 2015 i 2016)
    • 32.400 firm przewozu rzeczy, które dysponują 193.800 pojazdami
    • 3100 firm przewozu osób, dysponujących 12.000 autobusów
    • 6800 firm wykonujących przewozy rzeczy na potrzeby własne, dysponujących 16.500 pojazdów
    • 215 firm wykonujących przewozy osób na potrzeby własne
    • w 2015 roku transport samochodowy odpowiadał za 1505 tys. ton przewiezionych towarów. Przekłada się to na ponad 80% udziału w całym transporcie krajowym.
    • przychody branży transportowej szacuje się w granicach 75 mld złotych rocznie
    • w przewozach międzynarodowych polskie firmy wykonują dwa razy większą pracę przewozową niż ich najwięksi konkurenci – Hiszpanie i Niemcy, uzyskując wynik w granicach 120 mld tonokilometrów oraz dysponując liczbą ponad 140 tys. samochodów ciężarowych
    • aż 7,5% Polaków znajduje zatrudnienie w transporcie. Liczbę zawodowych kierowców szacuje się na ok. 700 tys. osób
    • według szacunków Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych, rocznie potrzeba ponad 30 tys. nowych kierowców, aby podtrzymać obecny stan tej grupy zawodowej. W praktyce zapotrzebowanie jest większe, bo z roku na rok rośnie liczba firm działających na rynku i zwiększa się ich tabor
    Marcin Majak, Marketing Manager Renault Trucks

    Marcin Majak, Marketing Manager Renault Trucks

    Co ciekawe, badanie „Młodzi kierowcy na rynku pracy” pokazuje również, że wysokie zarobki nie są traktowane przez osoby rozpoczynające przygodę z branżą jako coś wyjątkowego. Na pytanie „Co skłoniło Pana/Panią do podjęcia pracy jako kierowca?”, najczęstszą odpowiedzią było: niezależność (135 osób), chęć podróżowania (128 osób), a dopiero na trzecim miejscu ankietowani wskazywali zarobki (106 osób). Z kolei na pytanie co wpływa na poprawę warunków pracy najczęściej wymieniali lepsze drogi, bardziej nowoczesne auta i czas pracy. Zarobki zajęły dopiero czwarte miejsce. – Z rozmów, które prowadzimy z uczestnikami szkoleń organizowanych w ramach akcji „Profesjonalni kierowcy” wynika, że ogromne znaczenie ma komfort pracy. Kierowcy coraz częściej zwracają uwagę na to, jakiej klasy samochodami dysponują firmy transportowe. Ma to duży wpływ na ich decyzję dotyczącą wyboru miejsca zatrudnienia – podkreśla Marcin Majak z Renault Trucks. Badanie „Młodzi kierowcy na rynku pracy” zostało przeprowadzone na zlecenie organizatorów akcji „Profesjonalni kierowcy” na przełomie lipca i sierpnia 2018.

    Pierwsze kontakty

    Dariusz Szumacher, prezes DARTOM-u

    Dariusz Szumacher, prezes DARTOM-u

    Szkolenie w firmie zajmującej się transportem to dla obu stron – potencjalnego pracownika i pracodawcy – okazja do wzajemnego przyjrzenia się sobie. Po pierwszym dniu szkolenia chęć pracy w Dartomie wyraziły trzy osoby. – Takie wydarzenia dają możliwość poznania się i zobaczenia, co dany kandydat na kierowcę potrafi. U nas jednak i tak przed rozpoczęciem pracy każdy musi jeszcze przejść szkolenie u naszego własnego trenera bezpiecznej i ekonomicznej jazdy – dodaje Dariusz Szumacher, prezes Dartomu. – Można powiedzieć, że każdy kierowca jest naszym ambasadorem – jego profesjonalizm i umiejętności świadczą o firmie, w której pracuje. Poza tym, nie należy o tym zapominać, przewozimy cenne ładunki i jesteśmy za nie odpowiedzialni.

    Podnieść prestiż

    – Szacuje się, że obecnie firmy specjalizujące się w transporcie drogowym, są gotowe zatrudnić nawet 100 tysięcy nowych pracowników. Aby zachęcić młode osoby do wyboru tej profesji, konieczne jest podniesienie jej prestiżu oraz atrakcyjności. Dotyczy to zarówno poziomu osiąganych zarobków, jak i możliwości rozwoju – dodaje Mariusz Golec, prezes zarządu Wielton S.A. – Warto podkreślić, że niestety wciąż jedną z kluczowych barier, mających wpływ na zainteresowanie wyborem zawodu kierowcy wśród ludzi młodych, jest stosunkowo wysoki koszt związany z pozyskaniem odpowiednich uprawnień. Tym bardziej jesteśmy przekonani, że inicjatywy takie, jak akcja „Profesjonalni kierowcy” są potrzebne, gdyż obok popularyzacji samego zawodu, pomagają zdobyć niezbędne kompetencje.

    Piotr Ogrodowicz, dyrektor sprzedaży Wieltonu

    Piotr Ogrodowicz, dyrektor sprzedaży Wieltonu

    Do uatrakcyjnienia zawodu kierowcy muszą przyczyniać się też producenci sprzętu. Poza nowoczesnymi ciągnikami i ciężarówkami dotyczy to również reszty. – Nasi konstruktorzy cały czas pracują nad ulepszeniami i wprowadzają je do naszych naczep – wtrąca Piotr Ogrodowicz, dyrektor sprzedaży Wieltonu. – Na przykład dzisiaj nikt nie chce szarpać się z plandeką – wszystko musi działać lekko i sprawnie. Poza tym chodzi też o maksymalne skrócenie przestojów przeładunkowych i bezpieczeństwo pracy.

    Najpierw wiedza

    Stanisław Rosół, Sales Manager CVT, Continental Opony Polska

    Stanisław Rosół, Sales Manager CVT, Continental Opony Polska

    – Profesjonalne szkolenia, atrakcyjne warunki finansowe i nowoczesny sprzęt to niezbędnik każdego pracodawcy niezależnie od branży. W sektorze transportu elementy te mają jeszcze większą wartość, biorąc pod uwagę specyfikę pracy kierowców oraz możliwości, jakie dają nowe technologie – mówi Stanisław Rosół, Sales Manager CVT, Continental Opony Polska. – Szczególnie w przypadku młodych kandydatów ważne jest odpowiednie przygotowanie do zawodu. Zdobyta wiedza i umiejętności pozwolą im w przyszłości pewnie wykonywać swoją pracę oraz z rozwagą wykorzystywać innowacyjne narzędzia, które coraz częściej towarzyszą kierowcom. Kolejnym ważnym argumentem jest nowoczesna i dobrze wyposażona flota pojazdów wpływająca na komfort pracy. Według badań Continental, zaawansowana nawigacja i technologie poprawiające komfort jazdy znajdują się na szczycie listy życzeń kierowców (Continental Mobility Study 2016). Należy jednak pamiętać, że najpierw potrzebne są wiedza i umiejętności, a później wsparcie innowacyjnych rozwiązań – to jedyna właściwa kolejność w pracy zawodowego kierowcy. Bogata oferta szkoleń i kursów to najlepszy benefit zarówno dla pracownika, jak i samego pracodawcy.

    Podnosimy bezpieczeństwo

    Każde szkolenie kierowców wpływa też na podniesienie bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego. Mimo czarnych wizji roztaczanych na temat wypadków z udziałem samochodów ciężarowych przez niektóre media, nie jest z tym wcale tak źle, biorąc pod uwagę wciąż kiepski stan naszej infrastruktury drogowej. Kierowcy samochodów ciężarowych są sprawcami niespełna 2,7% wypadków w Polsce (patrz: tabelka), co dość dobrze świadczy o ich umiejętnościach i świadomym stylu jazdy.

    Grzegorz Piskon, ERGO Hestia

    Grzegorz Piskon, ERGO Hestia

    Właściwe podejście do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego to podejście holistyczne, gdzie istotne jest zrównoważone działanie w zakresie rozbudowy infrastruktury drogowej, budowania świadomości kierowców, a także stosowania nowych technologii wyposażenia pojazdów samochodowych oraz zaawansowanej analizy stylu jazdy kierowców. – Obecne rozwiązania technologiczne umożliwiają zbieranie i analizę danych dotyczących stylu jazdy kierowców w warunkach rzeczywistego ruchu pojazdów – mówi Grzegorz Piskon z ERGO Hestia. – Na podstawie analizy parametrów, takich jak prędkość jazdy, przeciążenie, hamowanie, przyśpieszenie, obroty silnika, czy czasu postojów, menedżer floty może kierować najbardziej niebezpiecznych kierowców na specjalistyczne szkolenia. Szkolenia z zakresu doskonalenia techniki jazdy lub mające na celu budowanie świadomości z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego z wykorzystaniem symulatorów dachowania, czy wypadku. Nowoczesne metody zwiększania bezpieczeństwa ruchu drogowego to również „inteligentne” drogi z oznakowaniem aktywnie zmieniającym się w zależności od warunków pogodowych, czy system monitorowania dróg.

    Sławomir Rummel
    Fot. autor,
    „Profesjonalni kierowcy”

    Tagi : spotkanie, szkolenia
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Powiązane posty

    • Artykuły, Jazda próbna

      VW Samochody Użytkowe: Cały z

      VW Samochody Użytkowe: Cały z Polski…
      Artykuły, Prezentacje

      DAF: Przebój numer 1

      DAF: Przebój numer 1
      4x4, Artykuły

      Mitsubishi: Będzie hit?

      Mitsubishi: Będzie hit?

    Komentarze ( 3 )

    1. OdpowiedzRafal
      Wrzesień 19, 2018 w 4:16 pm

      Dieta jest moja jaki zarobek powinna być wydawana np na jedzenie a nie zaopatrywac się w Polsce w konserwy .Dieta około 50euro spokojnie można stracić na podstawowe posiłki zagranicom bez szału czyli zostaje Ci podstawą gdzie ta wypłata

    2. OdpowiedzDokładnie
      Wrzesień 19, 2018 w 9:38 pm

      Dokładnie to samo miałem pisać….
      Jak kupie sobie rano śniadanie na autohofie,obiad na stacji,a wieczorem zapłace za kolację i prysznic to wszystko pójdzie na życie w trasie…
      Więc skończcie siać te głupią propagandę bo tak na prawdę zostanie goła podstawa “na dom” a ta najczęściej (bo trochę się to zmienia) jest najniższa krajowa…
      Te “oszczędności” kasy biorą się z tego że do pracy jeździmy obładowani jak beduini z żarciem z domu i tylko dzięki temu uda sie coś zaoszczedzic ponad to co na umowie….

    3. OdpowiedzMarek
      Wrzesień 21, 2018 w 11:46 am

      2 komentarze,i napisane przez dwie ,roszczeniowe beksy!!!Wynagrodzenie nie pasuje?!!!To wto…..lać do roboty na magazyn za 2500.Bedziecie mieli,sieroty życiowe,pełne wynagrodzenie i w domu będziecie każdego dnia,a że będzie tylko świętować,to już nikogo nie interesuje!Nie potraficie, głąby,docenić tego,że masz szansę zarobić więcej pieniędzy,trzeba tylko trochę się poświęcić dla rodziny,i polepszyć swój byt.Taki wylew beznadziejnych kierowców jaki jest teraz,to obraz nędzy i rozpaczy!Jedynie co im wychodzi,to uszkadzania aut,łaunków i płacz nad swoim marnym życiem.Wiekszosc mie zasluguje nawet na zarobki na poziomie 4000zl,bo taki poziom reprezentują.Pozdrowiam

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Nowe wydanie

    Ciężarówki – styczeń-luty 2019

    Na skróty

    Redakcja
    Prenumerata
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Ciężarówki

    E-wydanie

    Ciężarówki – styczeń-luty 2019

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,3019
    USD/PLN
    3,7919
    CHF/PLN
    3,7814
    GPB/PLN
    4,8941
    NOK/PLN
    0,4426

    CENY PALIWA

    Pb98
    5,09
    Pb95
    4,78
    ON
    5,03
    LPG
    2,19
    CNG
    3,74
    © 2018 copyright APRA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Drogi Użytkowniku

    Od 25 maja 2018 roku mają zastosowanie przepisy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego ich przepływu (RODO). Uwzględniając powyższe przepisy uległ zmianie nasz regulamin portalu oraz regulamin prywatności i plików cookies. W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o zasadach przetwarzania Twoich danych po dniu 25 maja 2018 roku.

    Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie zgody poprzez zaznaczenie pola „AKCEPTUJ”. Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.
    Nie spamujemy, więc nie musisz się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten portal. Reklamodawców dobieramy w taki sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

    Podane przez Ciebie dane osobowe nie podlegają sprzedaży podmiotom trzecim, będą przetwarzane jedynie w ramach korzystania przez Ciebie z newslettera/usług handlowych i innych funkcjonalności portalu www.trucks.com.pl, w tym w plikach cookies przez Właściciela portalu Apra Sp. z o.o. z siedzibą w Myślęcinku ul. Bażancia 1, 86-031 Osielsko email: redakcja@trucks.com.pl, tel./fax.: 52 584 17 40. Podstawą przetwarzania danych jest Twoja Zgoda a w celu świadczenia usług niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie.
    Masz prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania. Masz także prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Kontakt do Inspektora Ochrony Danych w Apra sp. z o.o. email: iod@apra.pl. W celu obsługi portalu www.trucks.com.pl oraz wysyłania informacji o produktach i usługach angażujemy specjalistycznych usługodawców, którzy przetwarzają dane osobowe uczestników zgodnie z naszymi zaleceniami we wskazanym celu i zakresie, przestrzegając wymaganych środków bezpieczeństwa. Twoje dane osobowe będą przechowywane do czasu odwołania przez Ciebie zgody.
    Możemy indywidualizować treść wysyłanych informacji o produktach i usługach w taki sposób, aby zawierały takie informacje, które uznamy za szczególnie interesujące dla Ciebie. Do takiej indywidualizacji informacji zaliczamy m.in. historię  oglądanych przez Ciebie stron.
    Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowych, analitycznych oraz na profilowanie zbieranych w ramach korzystania przeze mnie z funkcjonalności portalu trucks.com.pl w tym zapisywanych w plikach cookies przez Apra sp.  z o.o. Wyrażenie tej zgody jest dobrowolne i możesz ją dowolnym momencie wycofać, z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.

    AkceptujNie teraz