Cięzarówki Cięzarówki
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona główna
  • Aktualności
    • Wszystko
    • Akcesoria
    • Analizy
    • Autobusy
    • Autonomiczne pojazdy
    • Bezpieczeństwo
    • Ciekawostki
    • Drogi
    • Ekologia
    • Eksploatacja
    • Elektromobilność
    • Finanse
    • Galeria
    • Kadry
    • Karty paliwowe
    • Logistyka
    • Moja ciężarówka
    • Naczepy
    • Oleje i paliwa
    • Opony
    • Pick-up
    • Prawo
    • Prezentacje
    • Przewoźnicy
    • Rynek
    • Serwis
    • Targi
    • Technika
    • VAN
    • Wydarzenia
    • Transport pod znakiem zapytania? Co czeka branżę w 2019 roku?
      Transport pod znakiem zapytania? Co czeka branżę w 2019 roku?
      Luty 20, 2019 0
      1278
    • OCRK: przewoźniku płacz i płać, czyli o wynagrodzeniach minimalnych w Europie
      OCRK: przewoźniku płacz i płać, czyli o wynagrodzeniach minimalnych w Europie
      Luty 20, 2019 0
      56350
    • Discovery Channel: Ciężarówką przez Wietnam
      Discovery Channel: Ciężarówką przez Wietnam
      Luty 20, 2019 0
      4279
    • Mercedes-Benz: 5 elektrycznych eVito w długoterminowym teście w Poczcie Polskiej
      Mercedes-Benz: 5 elektrycznych eVito w długoterminowym teście w Poczcie Polskiej
      Luty 20, 2019 0
      4546
  • Artykuły
    • Wszystko
    • 4x4
    • Autobusy
    • Ciekawostki
    • Eksploatacja
    • Galeria
    • Jazda próbna
    • Logistyka
    • Naczepy
    • Nowości
    • Oleje i paliwa
    • Opony
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Prezentacje
    • Producenci
    • Przewoźnicy
    • Rynek
    • Serwis
    • Sport
    • Targi
    • Technika
    • Wydarzenia
    • Wywiad
    • VW Samochody Użytkowe: Cały z Polski…
      VW Samochody Użytkowe: Cały z Polski…
      Luty 14, 2019 0
      1979
    • DAF: Przebój numer 1
      DAF: Przebój numer 1
      Luty 13, 2019 0
      11891
    • Mitsubishi: Będzie hit?
      Mitsubishi: Będzie hit?
      Luty 13, 2019 0
      476
    • Jadą żurawie…
      Jadą żurawie…
      Luty 13, 2019 0
      1184
  • Prawo
  • Prenumerata
  • Redakcja
  • Archiwum
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj

    Premiery Solarisa

    Wrzesień 20, 2018

    XIV edycja Międzynarodowych Targów Transportu Zbiorowego Transexpo w Kielcach, która odbędzie się 23-25 października 2018, będzie miejscem prezentacji trzech pojazdów marki Solaris. Jednym z nich będzie zupełnie nowy produkt w ofercie firmy – Solaris Urbino 12 LE lite hybrid. Kolejne dwa produkty to dobrze już znane konstrukcje na rynku: Solaris Urbino 12 electric oraz Solaris Urbino 12 hybrid. Autobusy zostaną jednak zaprezentowane w nowej odsłonie po motoryzacyjnym „facelifcie”.

    Premiery Solarisa

    Premiery Solarisa

    Solaris Urbino 12 LE lite hybrid – „niskokaloryczna” nazwa pojazdu odnosi się do jego największej zalety, jaką będzie niskie zużycie paliwa, a tym samym mniejsze koszty eksploatacji w porównaniu z analogicznymi konstrukcjami dostępnymi na rynku. Głównym celem przyświecającym inżynierom Biura Badań i Rozwoju firmy Solaris, którzy pracowali nad stworzeniem Urbino lite hybrid, było opracowanie konstrukcji autobusu, który w teście SORT 2 uzyska zużycie paliwa na poziomie poniżej 30 litrów na 100 km.

    Niższa masa, mniejszy silnik

    Aby to osiągnąć, prace inżynieryjne skupiły się na wielu obszarach. Niewątpliwie jednym z najważniejszych dla osiągnięcia założonego celu, było obniżenie masy pojazdu. Solaris Urbino 12 LE  w wersji lite hybrid ma masę własną poniżej 9 ton. Z kolei masa całkowita autobusu z pasażerami wynosi 15 ton. Sercem układu napędowego nowego modelu w rodzinie Urbino jest silnik Cummins ISBE6 o pojemności zaledwie 4,5 litra. Jednostka spełniająca restrykcyjną normę emisji spalin EURO 6 ma moc 210 KM i moment obrotowy 832 Nm. Dodatkowym elementem układu napędowego Urbino LE lite hybrid jest maszyna elektryczna o mocy znamionowej 11,5 kW. Jej zadaniem jest rekuperacja energii w trakcie hamowania oraz wspomaganie silnika spalinowego przy ruszaniu. Dzięki temu układ ten zużywa mniej paliwa.

    Solaris Urbino 12 LE lite hybrid.

    Solaris Urbino 12 LE lite hybrid.

    Solaris Urbino 12 LE lite hybrid będzie dostępny w wersji z dwiema parami drzwi w układzie 2-2-0. Autobus będzie mógł zabrać na pokład do 85 pasażerów, z czego 41 na miejscach siedzących. Oś przednia pojazdu typu RL55 to rozwiązanie marki ZF, z kolei oś napędowa to DANA typu G150. Rozmiar kół zastosowanych w pojeździe różni się od standardowych rozwiązań używanych w autobusach miejskich marki Solaris. Tym razem pojazd będzie wyposażony w koła o mniejszej średnicy 19,5 cali. Rozstaw osi Solaris Urbino LE lite hybrid to 5900 mm, przy zwisie przednim wynoszącym 2550 mm
    i tylnym 3240 mm.

    Bezkompromisowe bezpieczeństwo

    Zbigniew Palenica, wiceprezes zarządu firmy Solaris odpowiedzialny za sprzedaż, marketing, obsługę posprzedażną: – Nowy Solaris Urbino 12 LE lite hybrid to oferta dla tych operatorów, dla których kluczowym parametrem zakupu autobusu jest niskie zużycie paliwa.

    Zbigniew Palenica, wiceprezes zarządu firmy Solaris odpowiedzialny za sprzedaż, marketing, obsługę posprzedażną: – Nowy Solaris Urbino 12 LE lite hybrid to oferta dla tych operatorów, dla których kluczowym parametrem zakupu autobusu jest niskie zużycie paliwa.

    Mimo „odchudzenia” konstrukcji i zastosowania kilku nowych komponentów, Urbino 12 LE lite hybrid, tak jak wszystkie produkty marki Solaris, jest bezkompromisowy, jeśli chodzi o bezpieczeństwo oraz komfort zarówno pasażerów, jak i kierowców. Pojazd spełnia między innymi normy bezpieczeństwa określone w regulaminach R29 i R66. – Nowy Solaris Urbino 12 LE lite hybrid to oferta dla tych operatorów, dla których kluczowym parametrem zakupu autobusu jest niskie zużycie paliwa przy jednoczesnym zachowaniu maksymalnie dużego komfortu dla pasażerów i kierowców. Nasi klienci otrzymają tę samą gwarancję jakości i trwałości, do jakiej zobowiązuje marka Solaris – powiedział Zbigniew Palenica, wiceprezes zarządu firmy Solaris odpowiedzialny za sprzedaż, marketing, obsługę posprzedażną i dział pojazdów szynowych.

    Styl i funkcjonalność

    Obok Solarisa Urbino 12 LE lite hybrid podczas Transexpo pokazane zostaną dwa inne autobusy. Będą to dobrze już znane na rynku Solaris Urbino 12 electric oraz Solaris Urbino 12 hybrid z szeregowym systemem hybrydowym. Oba autobusy będą jednak miały nowy design, który już od stycznia 2019 roku stanie się standardem dla wszystkich pojazdów miejskich z rodziny Urbino i Trollino.

    Solaris Urbino 12 hybrid

    Solaris Urbino 12 hybrid

    Obecnie oferowana generacja autobusów miejskich marki Solaris miała swoją premierę w 2014 roku. W ciągu czterech lat obecności na rynku autobus zyskał ogromne uznanie. Jednym z dowodów było przyznanie Solarisowi Urbino 12 electric prestiżowego tytułu „Bus of The Year” 2017. – Nieustanne zmiany na rynku motoryzacyjnym, szczególnie w branży autobusowej, wymagają ciągłego rozwoju produktów, tak aby sprostać rosnącym oczekiwaniom naszych klientów, czyli kierowców, pasażerów i nabywców projektowanych i produkowanych przez nas pojazdów. Właśnie dlatego, cztery lata po wprowadzeniu na rynek obecnej generacji, dokonujemy kolejnych ulepszeń w designie autobusów miejskich marki Solaris. Lifting ma charakter ewolucyjny i optymalizujący obecne rozwiązania. Jesteśmy przekonani, że znaleźliśmy odpowiednią kombinację stylu i funkcjonalności, aby zwiększyć atrakcyjność i radość z użytkowania naszych pojazdów – wyjaśnia dr inż. Dariusz Michalak, wiceprezes zarządu firmy Solaris ds. badań i rozwoju oraz zapewnienia jakości.

    Komfortową pracę kierowcom Solarisów gwarantują m.in. nowoczesne kokpity, składające się z dotykowych, elektronicznych ekranów.

    Komfortową pracę kierowcom Solarisów gwarantują m.in. nowoczesne kokpity, składające się z dotykowych, elektronicznych ekranów.

    Nie tylko wygląd

    Oprócz uwarunkowań designerskich, zmiany w wyglądzie zewnętrznym Urbino mają także swoją pragmatyczną stronę. Były bowiem skorelowane z pracami nad konstrukcją Solarisa Urbino LE lite hybrid. Dzięki temu od stycznia 2019 r. wszystkie pojazdy miejskie marki Solaris będą mieć spójny wygląd. Nowe wzornictwo Solarisów to wymierne korzyści dla ich użytkowników. Np. system oświetlenia przedniego bazuje w 100% na technologii LED. Zamiast dotychczasowych 5 reflektorów, teraz wszystkie światła (drogowe, mijania przeciwmgielne, kierunkowskazy i pozycyjne) zastąpiono 3 reflektorami. Nowy wygląd frontu autobusu oznacza lepszą widoczność dla kierowcy. Nowy kształt ściany przedniej to bardziej optymalna aerodynamika pojazdu. Zmieniony kształt osłon dachowych oznacza ich efektywniejszy montaż i łatwiejsze utrzymanie oraz lepsze odprowadzanie wody z dachu autobusu.

    Wnętrza powstają na zamówienie konkretnego odbiorcy, ale wielkopolscy styliści potrafią sprawić, by nie były sztampowe.

    Wnętrza powstają na zamówienie konkretnego odbiorcy, ale wielkopolscy styliści potrafią sprawić, by nie były sztampowe.

    Poprawiona została widoczność przedniej tablicy kierunkowej dla pasażerów. – Tak jak nasi klienci polubili nową generację Solarisa Urbino, jestem przekonany, że spodoba im się kierunek zmian designu w prezentowanych autobusach. Z pewnością docenią go kierowcy, którzy otrzymają jeszcze bardziej komfortowe miejsce pracy, jak i pasażerowie, którzy będą podróżować nowocześniejszym pojazdem, a przez to jeszcze chętniej i częściej będą korzystać z komunikacji publicznej – dodaje Zbigniew Palenica.

    (rum)
    Fot. Solaris

    Tagi : autobusy, rynek, Solaris
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Powiązane posty

    • Artykuły, Jazda próbna

      VW Samochody Użytkowe: Cały z

      VW Samochody Użytkowe: Cały z Polski…
      Artykuły, Prezentacje

      DAF: Przebój numer 1

      DAF: Przebój numer 1
      4x4, Artykuły

      Mitsubishi: Będzie hit?

      Mitsubishi: Będzie hit?

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Nowe wydanie

    Ciężarówki – styczeń-luty 2019

    Na skróty

    Redakcja
    Prenumerata
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Ciężarówki

    E-wydanie

    Ciężarówki – styczeń-luty 2019

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,3371
    USD/PLN
    3,8221
    CHF/PLN
    3,8190
    GPB/PLN
    4,9840
    NOK/PLN
    0,4454

    CENY PALIWA

    Pb98
    5,09
    Pb95
    4,76
    ON
    5,03
    LPG
    2,18
    CNG
    3,73
    © 2018 copyright APRA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Drogi Użytkowniku

    Od 25 maja 2018 roku mają zastosowanie przepisy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego ich przepływu (RODO). Uwzględniając powyższe przepisy uległ zmianie nasz regulamin portalu oraz regulamin prywatności i plików cookies. W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o zasadach przetwarzania Twoich danych po dniu 25 maja 2018 roku.

    Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie zgody poprzez zaznaczenie pola „AKCEPTUJ”. Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.
    Nie spamujemy, więc nie musisz się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten portal. Reklamodawców dobieramy w taki sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

    Podane przez Ciebie dane osobowe nie podlegają sprzedaży podmiotom trzecim, będą przetwarzane jedynie w ramach korzystania przez Ciebie z newslettera/usług handlowych i innych funkcjonalności portalu www.trucks.com.pl, w tym w plikach cookies przez Właściciela portalu Apra Sp. z o.o. z siedzibą w Myślęcinku ul. Bażancia 1, 86-031 Osielsko email: redakcja@trucks.com.pl, tel./fax.: 52 584 17 40. Podstawą przetwarzania danych jest Twoja Zgoda a w celu świadczenia usług niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie.
    Masz prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania. Masz także prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Kontakt do Inspektora Ochrony Danych w Apra sp. z o.o. email: iod@apra.pl. W celu obsługi portalu www.trucks.com.pl oraz wysyłania informacji o produktach i usługach angażujemy specjalistycznych usługodawców, którzy przetwarzają dane osobowe uczestników zgodnie z naszymi zaleceniami we wskazanym celu i zakresie, przestrzegając wymaganych środków bezpieczeństwa. Twoje dane osobowe będą przechowywane do czasu odwołania przez Ciebie zgody.
    Możemy indywidualizować treść wysyłanych informacji o produktach i usługach w taki sposób, aby zawierały takie informacje, które uznamy za szczególnie interesujące dla Ciebie. Do takiej indywidualizacji informacji zaliczamy m.in. historię  oglądanych przez Ciebie stron.
    Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowych, analitycznych oraz na profilowanie zbieranych w ramach korzystania przeze mnie z funkcjonalności portalu trucks.com.pl w tym zapisywanych w plikach cookies przez Apra sp.  z o.o. Wyrażenie tej zgody jest dobrowolne i możesz ją dowolnym momencie wycofać, z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.

    AkceptujNie teraz