Cięzarówki Cięzarówki
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona główna
  • Aktualności
    • Wszystko
    • 4x4
    • Akcesoria
    • Analizy
    • Autobusy
    • Autonomiczne pojazdy
    • Bezpieczeństwo
    • Ciekawostki
    • Drogi
    • Ekologia
    • Eksploatacja
    • Elektromobilność
    • Finanse
    • Galeria
    • Giełdy
    • Kadry
    • Karty paliwowe
    • Logistyka
    • Moja ciężarówka
    • Naczepy
    • Oleje i paliwa
    • Opony
    • Pick-up
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Prezentacje
    • Producenci
    • Przewoźnicy
    • Rynek
    • Serwis
    • Sport
    • Targi
    • Technika
    • VAN
    • Wydarzenia
    • Zdrowie
    • Serbski kierowca na dwóch kartach
      Serbski kierowca na dwóch kartach
      30 grudnia, 2021 0
      344223
    • Elektryczne Solarisy będą wozić dzieci do szkoły
      Elektryczne Solarisy będą wozić dzieci do szkoły
      30 grudnia, 2021 0
      23658
    • Turecki kierowca ciężarówki z wyłącznikiem tachografu
      Turecki kierowca ciężarówki z wyłącznikiem tachografu
      29 grudnia, 2021 0
      344027
    • Goodyear dostarczy opony dla dwóch gigantów wyścigów w Rajdzie Dakar 2022
      Goodyear dostarczy opony dla dwóch gigantów wyścigów w Rajdzie Dakar 2022
      29 grudnia, 2021 0
      5113
  • Artykuły
    • Wszystko
    • 4x4
    • Autobusy
    • Bezpieczeństwo
    • Ciekawostki
    • Eksploatacja
    • Elektromobilność
    • Galeria
    • Jazda próbna
    • Logistyka
    • Naczepy
    • Nowości
    • Oleje i paliwa
    • Opony
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Prezentacje
    • Producenci
    • Przewoźnicy
    • Rynek
    • Serwis
    • Sport
    • Targi
    • Technika
    • Wydarzenia
    • Wywiad
    • Daimler Truck przenosi do Wörth zabytkowe pojazdy użytkowe
      Daimler Truck przenosi do Wörth zabytkowe pojazdy użytkowe
      14 grudnia, 2021 0
      10511
    • Zmiana nazwy firmy z Daimler AG na Mercedes-Benz Group AG
      Zmiana nazwy firmy z Daimler AG na Mercedes-Benz Group AG
      17 października, 2021 0
      10393
    • Mercedes-Benz Trucks: Nowy Citan z rozwiązaniami wspierającymi komfort codziennej pracy
      Mercedes-Benz Trucks: Nowy Citan z rozwiązaniami wspierającymi komfort codziennej pracy
      18 sierpnia, 2021 0
      23256
    • Mercedes-Benz Trucks: Actros L – samochód ciężarowy premium do transportu dalekobieżnego
      Mercedes-Benz Trucks: Actros L – samochód ciężarowy premium do transportu dalekobieżnego
      22 lipca, 2021 0
      23479
  • Prawo
  • Prenumerata
  • Kontakt
  • Archiwum
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj

    DAIMLER TRUCK: Budowa infrastruktury tankowania wodoru

    20 czerwca, 2021

    Daimler Truck AG i Shell New Energies NL B.V. („Shell”) chcą wspólnie przyspieszyć wprowadzenie na europejskie drogi samochodów ciężarowych z napędem na wodorowe ogniwa paliwowe.

    DAIMLER TRUCK: Budowa infrastruktury tankowania wodoru
     

    W tym celu firmy te podpisały odpowiednie porozumienie. Partnerzy planują stworzenie infrastruktury tankowania wodoru oraz wyposażenie klientów w samochody ciężarowe z napędem na ogniwa paliwowe – celem jest dekarbonizacja drogowego transportu towarowego.

    Shell planuje w pierwszej kolejności utworzenie sieci stacji tankowania zielonego wodoru pomiędzy trzema zakładami produkcyjnymi w holenderskim Rotterdamie oraz w Kolonii i Hamburgu. W planach firmy Shell jest uruchomienie od 2024 r. pomiędzy tymi trzema lokalizacjami stacji tankowania dla ciężkich samochodów ciężarowych. Następnie w 2025 r. Daimler Truck AG zamierza przekazać klientom pierwsze ciężkie samochody ciężarowe z napędem wodorowym. Plan partnerów przewiduje stałą rozbudowę infrastruktury wodorowej w tym korytarzu, aby od 2030 r. można było uruchomić 150 stacji tankowania wodoru oraz rozpocząć eksploatację ok. 5 tys. ciężkich samochodów ciężarowych marki Mercedes-Benz napędzanych ogniwami paliwowymi. Już od 2025 r. wspomniany korytarz ma mieć całkowitą długość 1,2 tys. kilometrów.

    W ramach tej współpracy Shell i Daimler Truck AG zamierzają rozwinąć infrastrukturę wodorową optymalnie dostosowaną do potrzeb klientów. Porozumienie obejmuje również wspólny cel, jakim jest ustanowienie otwartego standardu tankowania wodoru. Ma on zdefiniować interfejs i interakcję między samochodem ciężarowym a stacją paliw, umożliwiając tym samym przyjazne dla klienta, opłacalne, niezawodne i bezpieczne tankowanie wodoru. Do udziału w tym przedsięwzięciu zachęcani są inni potencjalni partnerzy.

    – Chcemy nadal nabierać rozpędu, aby ciężarówki napędzane wodorem stały się ekonomiczną alternatywą dla ciężarówek napędzanych olejem napędowym – pomagając naszym klientom w obniżaniu emisji spalin – mówi Ben van Beurden, prezes zarządu Royal Dutch Shell plc (holdingu Shell New Energies NL B.V.). – Aby ułatwić przełom w produkcji samochodów ciężarowych napędzanych ogniwami paliwowymi, zamierzamy wraz z firmą Daimler Truck promować stworzenie odpowiedniego otoczenia regulacyjnego. Zapraszamy do współpracy także innych zainteresowanych producentów i partnerów z przemysłu.

    – Shell i Daimler Truck są przekonane, że samochody ciężarowe napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi stanowią kluczowy element przyszłego transportu o neutralnym bilansie CO2. Bezprecedensowa współpraca dwóch wielkich przedstawicieli branży daje odpowiedź na pytanie, co powinno pojawić się najpierw – infrastruktura czy pojazdy. Oba elementy muszą iść w parze. Dlatego oba podmioty są bardzo zadowolone z tego ważnego wspólnego kroku – powiedział Martin Daum, prezes zarządu Daimler Truck AG i członek zarządu Daimler AG.

    Zarówno Daimler Truck, jak i Shell są członkami-założycielami niedawno utworzonego konsorcjum H2Accelerate. Ta wspólna inicjatywa stanowi główną platformę wspierającą rozwój transportu wodorowego w Europie. Daimler Truck i Shell są nadal w pełni zaangażowane w konsorcjum i zamierzają współdziałać w ramach H2Accelerate, aby w ciągu kolejnych 10 lat zrealizować podjęte zamierzenia.

    Umowa z firmą Shell jest częścią planów Daimler Truck AG, dotyczących wprowadzenia na rynek samochodów ciężarowych z napędem na ogniwa paliwowe, a także stanowi rozszerzenie istniejącej sieci stacji tankowania wodoru firmy Shell w Europie i Ameryce Północnej.

    Fot. Daimler Trucks

    Tagi : Daimler, paliwo wodorowe, Shell
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Powiązane posty

    • Artykuły, Producenci

      Daimler Truck przenosi do Wörth

      Daimler Truck przenosi do Wörth zabytkowe pojazdy użytkowe
      Artykuły, Producenci

      Zmiana nazwy firmy z Daimler

      Zmiana nazwy firmy z Daimler AG na Mercedes-Benz Group AG
      Artykuły, Rynek

      Mercedes-Benz Trucks: Nowy Citan z

      Mercedes-Benz Trucks: Nowy Citan z rozwiązaniami wspierającymi komfort codziennej pracy

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Nowe wydanie

    Ciężarówki – Czerwiec-Lipiec 2020

    Na skróty

    Redakcja
    Prenumerata
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Ciężarówki

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,4683
    USD/PLN
    3,8997
    CHF/PLN
    4,1513
    GPB/PLN
    4,9091
    NOK/PLN
    0,4211

    CENY PALIWA

    Pb98
    4,59
    Pb95
    4,27
    ON
    4,21
    LPG
    1,99
    CNG
    3,21
    © 2018 copyright APRA, wszelkie prawa zastrzeżone