Cięzarówki Cięzarówki
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona główna
  • Aktualności
    • Wszystko
    • 4x4
    • Akcesoria
    • Analizy
    • Autobusy
    • Autonomiczne pojazdy
    • Bezpieczeństwo
    • Ciekawostki
    • Drogi
    • Ekologia
    • Eksploatacja
    • Elektromobilność
    • Finanse
    • Galeria
    • Giełdy
    • Kadry
    • Karty paliwowe
    • Logistyka
    • Moja ciężarówka
    • Naczepy
    • Oleje i paliwa
    • Opony
    • Pick-up
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Prezentacje
    • Producenci
    • Przewoźnicy
    • Rynek
    • Serwis
    • Sport
    • Targi
    • Technika
    • VAN
    • Wydarzenia
    • Zdrowie
    • Serbski kierowca na dwóch kartach
      Serbski kierowca na dwóch kartach
      30 grudnia, 2021 0
      343947
    • Elektryczne Solarisy będą wozić dzieci do szkoły
      Elektryczne Solarisy będą wozić dzieci do szkoły
      30 grudnia, 2021 0
      23326
    • Turecki kierowca ciężarówki z wyłącznikiem tachografu
      Turecki kierowca ciężarówki z wyłącznikiem tachografu
      29 grudnia, 2021 0
      343766
    • Goodyear dostarczy opony dla dwóch gigantów wyścigów w Rajdzie Dakar 2022
      Goodyear dostarczy opony dla dwóch gigantów wyścigów w Rajdzie Dakar 2022
      29 grudnia, 2021 0
      4859
  • Artykuły
    • Wszystko
    • 4x4
    • Autobusy
    • Bezpieczeństwo
    • Ciekawostki
    • Eksploatacja
    • Elektromobilność
    • Galeria
    • Jazda próbna
    • Logistyka
    • Naczepy
    • Nowości
    • Oleje i paliwa
    • Opony
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Prezentacje
    • Producenci
    • Przewoźnicy
    • Rynek
    • Serwis
    • Sport
    • Targi
    • Technika
    • Wydarzenia
    • Wywiad
    • Daimler Truck przenosi do Wörth zabytkowe pojazdy użytkowe
      Daimler Truck przenosi do Wörth zabytkowe pojazdy użytkowe
      14 grudnia, 2021 0
      10332
    • Zmiana nazwy firmy z Daimler AG na Mercedes-Benz Group AG
      Zmiana nazwy firmy z Daimler AG na Mercedes-Benz Group AG
      17 października, 2021 0
      10167
    • Mercedes-Benz Trucks: Nowy Citan z rozwiązaniami wspierającymi komfort codziennej pracy
      Mercedes-Benz Trucks: Nowy Citan z rozwiązaniami wspierającymi komfort codziennej pracy
      18 sierpnia, 2021 0
      23082
    • Mercedes-Benz Trucks: Actros L – samochód ciężarowy premium do transportu dalekobieżnego
      Mercedes-Benz Trucks: Actros L – samochód ciężarowy premium do transportu dalekobieżnego
      22 lipca, 2021 0
      23250
  • Prawo
  • Prenumerata
  • Kontakt
  • Archiwum
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj

    Ekstremalnie ciężki i długi zestaw Jula Logistics z elektryczną ciężarówką Scanii

    27 grudnia, 2021

    Szwedzka firma Jula Logistics wykorzysta w 2022 roku 32-metrowy zestaw z pojazdem elektrycznym Scania, który dzięki wysokiej ładowności może przewieźć jednorazowo więcej ładunku. To najnowsze ze zrównoważonych rozwiązań transportowych, opracowane przez Scania we współpracy z klientem.

    Ekstremalnie ciężki i długi zestaw Jula Logistics z elektryczną ciężarówką Scanii, Cieżarówki

    Europejskie zestawy mogą osiągać masę całkowitą 40 t i przewozić kontenery o długości 12 m. Od 2015 r. Jula Logistic używa pojazdu dwukrotnie większego, mierzącego 32 metry długości, który może transportować dwa kontenery na raz. Masa całkowita zestawu dochodzi do 64 ton. Ponieważ przewożony jednorazowo ładunek jest większy, można ograniczyć liczbę kursów między portem, a magazynem. Dzięki temu Jula Logistic oszczędza 70% energii i emisji na każdym transporcie. Obecnie w roli ciągnika będzie występował pojazd elektryczny, który wejdzie do eksploatacji w pierwszej połowie 2022 r.

    – Wykorzystujemy transport intermodalny. Ładunek przypływa do portu w Göteborgu i jest przemieszczany na pociąg kursujący do Falköping. Ostatni odcinek trasy do magazynu w Skara pokonuje ciężarówką. To wspaniałe móc sprawić, aby ten łańcuch logistyczny był jeszcze bardziej zrównoważony i zaprząc do pracy elektryczny pojazd ciężarowy, który będzie zasilany energią produkowaną przez panele słoneczne zamontowane na dachu naszego magazynu – mówi Lennart Karlsson, dyrektor generalny Jula Logistics.

    Współpraca z firmą Jula Logistic wpisuje się w cele rozwoju zrównoważonego transportu, które postawiła sobie Scania.

    – Elektryfikacja jest nieodzowną częścią naszego zaangażowania na rzecz redukcji emisji i osiągnięcia celów klimatycznych. Bliskie partnerstwo z podmiotami podzielającymi nasze wartości jest ważne, aby postęp przebiegał w pożądanym tempie. Nie możemy dokonać zmiany działając w izolacji, a Jula Logistics jest naszym partnerem, który dba o środowisko na wiele sposobów – mówi Fredrik Allard, dyrektor ds. elektromobilności, Scania.

    Scania opracowuje prototypy oraz nowe modele biznesowe i bada funkcjonowanie nowoczesnych rozwiązań wraz z partnerami i klientami. Pojazd, który Scania dostarczy firmie Jula Logistic umożliwi wahadłowe przejazdy ciężkim zestawem na dystansie 60 km z bocznicy kolejowej w Falköping do magazynu w Skara kilka razy dziennie.

    – Nowy, ekstremalnie długi i ciężki elektryczny pojazd jest doskonałym przykładem, jak dialog z użytkownikiem umożliwił nam skonstruowanie jedynego w swoim rodzaju pojazdu, który spełnia wymagania klienta i to na wczesnym etapie wdrażania, gdyż mówimy o modelu, który jeszcze nie jest produkowany seryjnie – zauważa Allard.

    Wnikliwa ocena zużycia energii i zoptymalizowany harmonogram przejazdów uwzględniający potrzebę ładowania baterii posłużyły do stworzenia precyzyjnej symulacji, która umożliwi wdrożenie transportu w praktyce. Pojazd zyska pozytywny wpływ na przepływy logistyczne Jula Logistic od pierwszego dnia, z chwilą gdy tylko wyruszy do pracy. Kluczowym elementem współpracy z użytkownikiem była optymalizacja uzupełniania energii, uwzględniająca niezbędną infrastrukturę i czas.

    – Nasze partnerstwo z firmą Scania pokazuje, że jest to technicznie możliwe, ale musimy zapewnić sobie możliwość użytkowania tak dużych pojazdów w długim okresie, co umożliwi nam przewożenie większej ilości ładunku na ostatnim odcinku naszego łańcucha intermodalnego – wyjaśnia Karlsson.

    Scania i Jula Group dążą do umocnienia długofalowego partnerstwa obejmującego szeroko zakrojoną elektryfikację transportu, który wykonuje Jula Logistics. Elektryfikacja 32-metrowego zestawu za pomocą ciągnika Scania to dopiero początek.


    MM
    Fot. Scania

    Tagi : elektryczna ciężarówka, scania
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Powiązane posty

    • Aktualności, Prawo

      Serbski kierowca na dwóch kartach

      Serbski kierowca na dwóch kartach
      Aktualności, Autobusy

      Elektryczne Solarisy będą wozić dzieci

      Elektryczne Solarisy będą wozić dzieci do szkoły
      Aktualności, Prawo

      Turecki kierowca ciężarówki z wyłącznikiem

      Turecki kierowca ciężarówki z wyłącznikiem tachografu

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Nowe wydanie

    Ciężarówki – Czerwiec-Lipiec 2020

    Na skróty

    Redakcja
    Prenumerata
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Ciężarówki

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,4683
    USD/PLN
    3,8997
    CHF/PLN
    4,1513
    GPB/PLN
    4,9091
    NOK/PLN
    0,4211

    CENY PALIWA

    Pb98
    4,59
    Pb95
    4,27
    ON
    4,21
    LPG
    1,99
    CNG
    3,21
    © 2018 copyright APRA, wszelkie prawa zastrzeżone